تولید 200 هزار خودرو در زمستان ایرانخودرو
تولید 200 هزار خودرو در زمستان ایرانخودرو؛ با کمک همه همکاران در زنجیره تامین و تولید، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در زمستان امسال تولید میکنیم.
به گزارش صنعتصنف، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: بهدنبال افزایش تیراژ هستیم و با کمک همه همکاران در زنجیره تامین و تولید، با تولید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، زمستان بیسابقهای را در تاریخ ایران خودرو رقم میزنیم.
مهدی خطیبی در نشستی مشترک با رییس هیات عامل ایدرو با تأکید بر سه شاخصه تولید باثبات، در تیراژ بالا و به صورت کامل ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در سنوات گذشته سهم خودروهای داخلی از کل تولید به اندازه فعلی نبوده و اگر در دورهای تیراژ تولید سالانه به ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده، روزانه بیش از هزار دستگاه به صورت مونتاژی در کنار تیراژ قابل توجه وانت تولید میشده است.
خطیبی در پاسخ به اظهارنظر برخی افراد مبنی بر محاسبه خودروهای تکمیل شده بهعنوان آمار تولید امسال، با بیان اینکه در بهمن سال گذشته بیش از ۸۲ هزار خودرو ناقص در پارکینگها متوقف بود و امسال را نیز با ۶۰ هزار خودرو ناقص آغاز کردیم، افزود: تولید کامل امسال با تولید کامل سال گذشته مقایسه میشود ضمن اینکه آمار سال گذشته نیز نشان میدهد ۳۹ هزار دستگاه خودرو ناقص از سال قبلتر به سال گذشته منتقل شده بود.
مدیرعامل ایران خودرو تصور راحت بودن تکمیل خودرو ناقص نسبت به تولید کامل را نادرست خواند و گفت: کامل کردن بسیاری از محصولات ناقص به خصوص در سایت تولیدی تبریز باتوجه به حساسیت مسایل کیفی، با سختی زیادی همراه بوده است.
وی با اشاره به اظهارات وزیر صمت مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو با قیمتهای ثابت سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: افزایش هزینه مواد اولیه و نهادههای تولید ۶۹۰۰ میلیارد تومانی و دستمزد اگر به قیمت سال ۱۴۰۰ به صورت ثابت درنظر گرفته شود، ایران خودرو امسال به میزان ۴۴ درصد نسبت به سال۱۴۰۰ اقتصادیتر اداره میشود.
وی افزود: حتی در صورت عدم محاسبه هزینه مواد اولیه و دستمزد، بیش از ۱۴ درصد ایران خودرو را اقتصادیتر مدیریت میکنیم که ناشی از صرفهجویی بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومانی عبور مستقیم و ۸۲۰۰ میلیارد تومانی تغییر ترکیب تولید است.
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به تعهدات معوق نیز اظهار کرد: در صورتی که نسبت معوقات را با برنامه تولید سال مقایسه کنیم، اعداد قابل توجهی حاصل می شود که نشان از مدیریت اقتصادی مجموعه است.
افزایش قیمت در بورس کالا غیرواقعی است
بنابر اعلام ایکوپرس، خطیبی با انتقاد از قیمتگذاری دستوری، گفت: در حالیکه ایران خودرو سهم تعدادی بالای ۵۰ درصد بازار را در اختیار دارد، سهم آن از نقدینگی حاصل از فروش تنها ۳۹ درصد است.
وی افزایش قیمت بازار بهدلیل عرضه در بورس کالا را غیرواقعی خواند و ادامه داد: افزایش قیمت به دلایل دیگری ازجمله تغییر در شاخصهای کلان اقتصادی صورت گرفته است.
مدیرعامل ایران خودرو در زمینه توسعه محصول نیز خاطرنشان کرد: در پروژه TF۲۱ با تعریف زمان ۱۸ ماهه از مرحله طراحی تا تجاریسازی محصول رکورد جدیدی را رقم خواهیم زد و باتوجه به استفاده از تجهیزات برخی خطوط فعلی و قدیمی، صرفه جویی قابل توجهی در زمینه تجهیز خطوط تولید خواهیم داشت.
خطیبی از ساخته شدن نمونه صنعتی ریرا و ارسال برای آزمونهای مختلف خبر داد و گفت: این محصول که طراحی آن برای تولید نسخه برقی نیز پیش بینی شده است در زمان مقرر که نیمه سال آینده است عرضه خواهد شد.
وی همچنین از رونمایی خط تولید موتور ارتقا یافته در هفته آینده خبر داد و گفت: بهزودی دو محصول دیگر نیز با همکاری شرکای خارجی گروه صنعتی ایران خودرو به سبد تولیدی این مجموعه اضافه خواهد شد.
خطیبی افزود: در توسعه حوزه برق و الکترونیک هدف این است که ایران خودرو پس از سالها کارفرما شده و به این ترتیب دستور نقشه به ایران خودرو بازمیگردد.
او صادرات امسال را دارای دو شاخصه مهم دانست و از بازگشت به بازارهای گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر صادرات ایران خودرو زیانده نیست و نحوه محاسبه قیمت تمام شده اصلاح شده و تکلیف پرداخت و دریافت وجه نیز مشخص است و صادرات به صورت کاملا اقتصادی صورت میگیرد، در حوزه صادرات قطعات ریختهگری نیز رشد سه برابری را تجربه کردهایم.
ثبت دیدگاه