تعطیلی به داد گاز رسید

تعطیلی به داد گاز رسید

تعطیلی به داد گاز رسید؛ درحالیکه وزیر نفت تعطیلی تهران را کمک بزرگی به تأمین گاز کشور دانست اما رییس جمهور گفت تعطیلی راهکار مناسبی نیست.

به گزارش ، جواد اوجی که امروز برای بررسی وضع پایداری انتقال شبکه گاز به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، در نشست فوق‌العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی گفت: دستور رئیس‌جمهوری برای تعطیلی مراکز آموزشی و اداره‌های شهر تهران کمک بزرگی به تأمین گاز کشور کرد و در این مدت حدود ۲.۵ میلیون مترمکعب کاهش مصرف انجام شد.

اوجی افزود: متأسفانه در برخی نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که گاز مایع به‌سرعت در اختیار مردم این نواحی قرار گرفت و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.

در همین حال رئیس جمهور با حضور سرزده به شرکت ملی گاز در مرکز کنترل شبکه گاز کشور با بیان اینکه در وضعیت خاص آب و هوایی پیش آمده با تلاش‌های مسئولان اداره گاز و البته همراهی و همکاری متعهدانه مردم، قطعی گسترده گاز نداشتیم و فقط در نقاط محدودی متأسفانه گاز قطع شد، گفت: تعطیلی ادارات و سازمان‌ها راهکار مناسبی نیست، اما امروز موضوع اهم رساندن سوخت به منازل مردم است و بعد به واحدهای تجاری و اداری.

سیدابراهیم رئیسی وجه مکمل تلاش‌های مسئولان اداره گاز را مصرف درست گاز از سوی مردم عنوان کرد و گفت: اصلاح الگوهای مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که مسئولیت اصلی در این زمینه برعهده رسانه ملی، اصحاب رسانه و تریبون‌داران است.

وی افزود: در موضوع مشترکان پرمصرف نظارت بر مصرف سازمان‌های دولتی اولویت بیشتری دارد.

تهران ۶ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی کرد

از سوی دیگر سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه برای تشخیض میزان تاثیر تعطیلی تهران بر مصرف گاز باید ۲۴ ساعت زمان طی شود، به ایسنا گفت: اما پیش‌بینی می‌شود حدود پنج تا شش میلیون مترمکعب میزان مصرف کاهش یابد که کمک خوبی به حساب می‌آید، هرچند در مقابل کل مصرف عدد کوچکی است اما می‌تواند کمک زیادی به بخش گاز کند.

عباس اعظمی با تصریح اینکه همچنان در نقطه هشدار و نیازمند همکاری بیشتر مشترکان هستیم درباره کاهش مصرف گاز در بخش خانگی یادآور شد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی ۶۶۳ میلیون مترمکعب شده و این درحالی است که این عدد می‌توانست به ۶۹۰ میلیون مترمکعب نیز برسد و در برخی استان‌ها که تعطیلی اتفاق افتاده شاهد کنترل مصرف هستیم.

به‌گفته وی استان تهران با ۱۲۶ میلیون  مترمکعب، استان خراسان رضوی با ۶۳ میلیون میلیون مترمکعب، استان اصفهان ۴۶ میلیون مترمکعب و آذربایجان شرقی نیز با ۴۲ میلیون مترمکعب به ترتیب پرمصرف‌ترین استان‌ها هستند.

سخنگوی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه درحال حاضر ۷۸ درصد گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود از مشترکان گاز خواست تا چنانچه در جایی متوجه افت فشار گاز شدند، با ۱۹۴ تماس بگیرند.

او از همگان خواست به پویش «هر خانه یک اتاق گرم در هوای سرد» بپیوندند. 


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...