اینترنت ثابت انحصاری است

اینترنت ثابت انحصاری است

اینترنت ثابت انحصاری است؛ شورای رقابت بازار اینترنت ثابت کشور را انحصاری تشخیص دارد و قصد دارد به آن ورود کند.

به گزارش ، شورای رقابت پس از بررسی بازار اینترنت ثابت کشور، این بازار را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و مرکز ملی رقابت را مکلف کرد دستورالعمل قیمتگذاری آن را تنظیم کند.

شورای رقابت اعلام کرد که با بررسی‌های لازم درباره بازار اینترنت ثابت، این شورا به استناد مفاد بند ۵ ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، این بازار را مصداق بازار انحصاری دانست بر همین اساس، مرکز ملی رقابت به ارائه دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار اینترنت ثابت مکلف شد.

بنابر اعلام روابط عمومی، مرکز ملی رقابت باید این دستورالعمل را با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نظرخواهی از دیگر ذی نفعان، تهیه و برای تصویب به شورای رقابت ارائه کند.

گفتنی است اینترنت ثابت می‌تواند محدود به یک محدوده جغرافیایی خاص باشد که اینترنت‌های ADSL، VDSL و FTTX (فیبرنوری) را شامل می‌شود یا سرویس‌های ثابت بی‌سیم (وایرلس) که انواع وایمکس و TD-LTE را ارائه می‌دهند که قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند و می‌توان با مقایسه ویژگی‌های ارائه‌شده، به شرکت‌های دارنده پروانه FCP برای دریافت هر یک از این خدمات مراجعه کرد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...