کاهش شکایات دریافتی بازرسی بانک گردشگری
کاهش شکایات دریافتی بازرسی بانک گردشگری؛ شکایات دریافتی اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در 9 ماهه نخست 1401 نسبت به مدت مشابه پارسال به طور چشمگیری کاهش یافته است.
به گزارش صنعتصنف، اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری با برنامهریزی صحیح، آموزش و کنترلهای دقیق موفق شد آمار شکایات واصله را در سال جاری کاهش دهد که این روند ادامه دارد.
همچنین بازرسی و رسیدگیهای به موقع، موجب پیشگیری از مخاطرات و ریسکهای احتمالی شده و در نتیجه فضای امن و مطمئنی برای سپرده گذاران ایجاد کرده است.
شکایات مردمی از کانالهای ارتباطی بین بانک مرکزی و بانک، از طریق پرتال بانک گردشگری، مرکز تماس یا پاسخگوی بیدار، تلفنی، مراجعات حضوری و مکاتبات ارسالی از طریق پست در کمترین زمان ممکن و به روز پاسخگویی شده است؛ اما بیشترین شکایات ، ناشی از بیاطلاعی آنها از قوانین و مقررات بانکی است که پاسخهای لازم به آنها داده میشود.
اداره بازرسی بهعنوان نخستین کانون و مرجع برای وصول شکایات مشتریان و کارکنان میتواند بسیاری از اشتباهات و مشکلات و حتی اختلافات را بررسی و حل و فصل کند و از گسترش آن به دیگر واحدهای بانک جلوگیری کند.
بنابر اعلام روابط عمومی بانک گردشگری، باتوجه به نقش مهم اداره بازرسی و نظارت، به منظور بازرسیهای اثربخش و موثر، مواردی همچون ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص و حرفهای در امر بازرسی، طراحی و تعبیه سیستمهای مورد نیاز و دسترسی به سامانههای پیشرفته نظارتی و تغییر رویکرد نظارتی از روشهای سنتی به سمت روشهای علمی و نوین با رویکرد اصلاحی مورد توجه ویژه اداره بازرسی قرار گرفته است.
نظارت و بازرسی از مهمترین موضوعات حوزه مدیریت نوین به شمار میرود به طوری که کارکرد بهینه نهادهای نظارتی در پیشرفت و توسعه هر سازمانی از اهمیت ویژهای برخوردار است و تمام سازمانها برای تحقق اهداف و همچنین استفاده بهینه از منابع سازمانی نیازمند یک نظام کارآمد نظارتی هستند.
ثبت دیدگاه