نهمین دوره المپیاد هندسه به پایان رسید

نهمین دوره المپیاد هندسه به پایان رسید

نهمین دوره المپیاد هندسه به پایان رسید؛ آیین اختتامیه نهمین دوره المپیاد هندسه امروز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ، این رویداد از ۲۲ مهر امسال به شکل مجازی و با حمایت آکادمی همراه اول و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در 60 کشور جهان و با حضور بیش از 8000 دانش‌آموز دختر و پسر آغاز شد که از این تعداد، بالغ‌بر 1700 نفر از ایران و باقی از دیگر کشورها بودند.

باتوجه به اینکه آموزش هندسه به‌عنوان یکی از شاخه‌های مهم ریاضیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در نظام آموزشی ایران نیز «هندسه» جایگاه منحصر به فردی دارد که کسب نتایج درخشان دانش‌آموزان کشورمان در مسابقات بین‌المللی مانند المپیاد جهانی ریاضی (IMO) گواهی بر این مدعاست.

این موارد، مزیت پرداختن به موضوع هندسه را به عنوان فرصتی در جهت شناسایی استعدادهای رشته ریاضی و هدایت تحصیلی آنها در دوره‌های بالاتر نشان می دهد.

بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در سال ۱۳۹۳ جمعی از معلمان و علاقمندان این حوزه با هدف ترویج هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط بین علاقمندان در سرتاسر جهان، اقدام به راه‌اندازی المپیاد هندسه ایران (IGO) کردند.

المپیاد هندسه ایران یکی از معدود مسابقات دانش‌آموزی در سطح بین‌المللی است که جمهوری اسلامی ایران مبدع و آغازگر آن بوده است.

در اختتامیه این دوره از رویداد، از برگزیدگان تقدیر می‌شود و در حاشیه آن نیز کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان علاقمند برپا است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...