شقه گوسفندی گوشت را ارزان نکرد

شقه گوسفندی گوشت را ارزان نکرد

شقه گوسفندی گوشت را ارزان نکرد؛ در پی انتشار اخباری مبنی بر فروش گوشت گوسفند در قصابی‌ها به قیمت هر کیلوگرم 500 هزار تومان، وزارت جهاد کشاورزی از برخورد با گرانفروشی گوشت قرمز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، به‌رغم آغاز توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار به قیمت هر کیلو 232، قیمت این گوشت در سطح شهر نه تنها پایین نیامد بلکه امروز طبق شنیده‌ها تا هر کیلو 500 هزار تومان نیز بالا رفت.

شهروندانی که امروز برای خرید گوشت به میادین میوه و تره‌بار تهران مراجعه کردند با این موضوع روبه‌رو شدند که غرفه‌های عرضه گوشت در این میادین، فقط به صورت شقه فروش دارند و چنانچه مشتری سفارش ران یا سردست گوسفندی داشته باشد به او خدمات نمی‌دهند.

اجرای چنین محدودیتی سبب شده تا بیشتر مشتریان نتوانند گوشت مورد نیاز خود را با قیمت 232 هزار تومان بخرند چراکه حتما باید شقه گوسفندی را بخرند که قیمت هر شقه بالغ‌بر 2 میلیون تومان خواهد بود و بر این اساس در عمل توزیع گوشت تنظیم بازاری به قدرت خرید مردم کمکی نخواهد کرد و باعث خروج گوشت از میادین و عرضه آن به قیمت‌های بالاتر در فروشگاه‌های عرضه گوشت سطح شهر خواهد شد.

به گزارش ، در این میان مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس مصوبه قرارگاه امنیت غذایی طرح برخورد با گرانفروشی گوشت قرمز در سراسر کشور آغاز شده است.

مسعود امراللهی ادامه داد: در گزارش میدانی دیروز از فروشگاه‌های عرضه گوشت در تهران، براساس فاکتور‌های خرید، طرح نظارت را اجرایی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده عدم رعایت سود مصوب قانونی توسط فروشندگان گوشت قرمز، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در همین حال مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت که عکس منتشر شده درباره گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومانی مربوط به گوشت قطعه‌بندی شده و خورشتی درجه یک بوده و معیار قیمتگذاری نیست و باید برای تعیین قیمت گوشت به شقه آن توجه کرد.

افشین صدر دادرس افزود: به‌دلیل افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال قیمت دام زنده از کیلویی 135 هزار تومان در ابتدای بهمن به کیلویی ۱۴۰ هزار تومان در حال حاضر رسیده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...