گیاهان دارویی 5500 نفر را سرکار گذاشت

گیاهان دارویی 5500 نفر را سرکار گذاشت

گیاهان دارویی 5500 نفر را سرکار گذاشت؛ در سال 1401 بالغ‌بر پنج هزار و 500 نفر در صنعت گیاهان دارویی از سوی بنیاد برکت مشغول به کار شدند.

به گزارش ، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون یکهزار و 835 طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی در 258 شهرستان و یک‌هزار و 188 نقطه روستایی عملیاتی شده است.

محمد ترکمانه یادآور شد که این تعداد طرح، 5 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال برکت در حوزه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

ترکمانه افزود: تا به امروز و درمجموع سه هزار و 900 طرح اشتغال اجتماع‌محور در حوزه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرایی شده که ایجاد 11 هزار و 700 شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به‌دنبال داشته است.

به‌گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این سه هزار و 900 طرح اشتغال‌ در حوزه پرورش گیاهان دارویی بالغ‌بر 580 میلیارد تومان است.

ترکمانه در تشریح جزییات طرح‌های اشتغال مربوط به پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی، دانه‌ای و... می‌شود.

وی اضافه کرد: 63 درصد کارآفرینان برکت در حوزه گیاهان دارویی را آقایان تشکیل می‌دهند و 37 درصد طرح‌ها نیز به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی یاری‌رسان تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات‌شان است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...