کاهش ریزش متقاضیان مسکن ملی

کاهش ریزش متقاضیان مسکن ملی

کاهش ریزش متقاضیان مسکن ملی؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درمجموع ۳۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن را در کشور به مرحله اجرا رسانده است.

به گزارش ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه سیر مشارکت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن به‌تدریج در حال افزایش است و هرچه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها افزایش می‌یابد، متقاضیان ریزش کمتری دارند.

حمیدرضا سهرابی با اشاره به در اختیار داشتن ۳۳۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن، افزود:  از این تعداد ۲۱۹ هزار واحد در روستاها، ۱۰۱ هزار واحد در شهرها و ۱۱ هزار واحد در شهر تهران است که در مشارکت با شهرداری احداث می‌کنیم.

به‌گفته وی پیشرفت طرح‌ها متفاوت است و در مراحل آماده‌سازی تا نازک‌کاری و حتی تحویل شده هستند. در چهار ماهه اخیر ۵۳۰ واحد به متقاضیان تحویل شد.

بنابر اعلام ایسنا، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده واحدهای یک طبقه حدود ۶ میلیون تومان در هر مترمربع است. بلوک‌های ۴ و ۵ طبقه هم بین ۷ تا ۸ میلیون تومان در هر مترمربع هزینه در بر دارد.

سهرابی اضافه کرد: در حوزه روستایی هشت بانک در حال پرداخت تسهیلات هستند اما در بخش شهری شهری تا کنون فقط بانک مسکن را داشتیم. بانک‌های سپه و ملت هم به طور محدود ورود کرده‌اند که قابل توجه نیست.

وی درباره زمان تکمیل واحدها تصریح کرد: پروژه‌های کوچک حدود یک سال طول می‌کشد. زمان اتمام پروژه‌های ۲ تا ۴ طبقه نیز بین ۱۲ تا ۱۸ ماه خواهد بود و پروژه‌های ۶ طبقه به بالا هم بین ۱۸ ماه تا ۲ سال طول می‌کشد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...