خطیبی به نوروز 1402 ایکو نرسید

خطیبی به نوروز 1402 ایکو نرسید

خطیبی به نوروز 1402 ایکو نرسید؛ به‌دنبال انتخاب اعضای جدید هیات مدیره ایران خودرو، مدیرعامل این گروه صنعتی نیز تغییر کرد.

به گزارش ، براساس مصوبات مجمع عادی به طور فوق‌العاده شرکت ایران خودرو در هفدهم بهمن‌ماه امسال و با انتخاب نمایندگان سهامداران، پنج عضو هیات مدیره این شرکت امروز هفتم اسفندماه معرفی شدند.

اعضای جدید هیات مدیره ایران خودرو شامل محمدرضا فیض‌بخش، نماینده سازمان مدیریت صنعتی علیمردان عظیمی، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سلیم علی شیخ‌زاده، نماینده تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جمشید ایمانی، نماینده شرکت تدبیر سرمایه آراد و مرتضی شفیعی، نماینده شرکت پویانمایان رستا هستند.

با این ترکیب جدید هیأت مدیره، پس از گذشت 13 ماه از دوره فعالیت مهدی خطیبی در گروه صنعتی ایران‌خودرو، امروز این مدیر صنعتی برکنار شد و علیمردان عظیمی، عضو جدید هیأت مدیره ایران خودرو که عضو هیات مدیره سایپا نیز هست بر صندلی مدیرعاملی ایکو نشست.

علیمردان عظیمی پیش از این رئیس هیات مدیره شرکت سایپا بوده و عضویت هیات مدیره شرکت‌های فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا و سایپاپرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا را نیز در کارنامه خود دارد.

خداحافظی خطیبی به ‌دستور رییسی

بنابر اعلام ایسنا در حالیکه سه هفته پیش برخی رسانه‌ها، ‌ خبر دستور رئیس‌جمهور مبنی بر برکناری مدیرعامل ایران خودرو به علت واگذاری رانتی را منتشر کرده بودند، امروز با تغییر خطیبی این خبر تأیید و محقق شد.

گزارش‌های پیشین حاکی از این بود که چندی قبل با رسیدن گزارش‌هایی به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری رانتی خودرو به دست برخی خودروسازان، رئیسی در جلسه هیأت دولت در این زمینه به وزیر صمت و بازرسی ویژه رئیس‌جمهور دستور بررسی داده است.

به‌دنبال این دستور و با بررسی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تخلف برخی خودروسازان ازجمله ایران خودرو قطعی شد که رئیس‌جمهور نیز پیرو این گزارش دستور برکناری خطیبی مدیرعامل ایران خودرو را صادر کرد.

گفته می‌شود برخی دستگاه‌ها جزو دریافت‌کنندگان خودروهای رانتی بوده‌اند و پیگیری‌هایی برای تغییر دستور رئیس‌جمهور انجام داده‌اند که به نتیجه نرسید. این درحالی‌است که طبق دستورالعمل ۸ بندی رئیس‌جمهور در موضوع خودرو، هرگونه واگذاری خودرو به شرکت‌ها و دستگاههای دولتی و غیردولتی به صورت رانتی و غیرشفاف و متفاوت با رویه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت درباره برکناری مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت: با تغییراتی که در ترکیب سهامداران ایران‌خودرو در مجمع عمومی این شرکت اتفاق افتاد، مهدی خطیبی از مدیرعاملی ایران خودرو کنار رفت و علیمردان عظیمی جای وی را گرفت.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...