سیب‌زمینی به بخش خصوصی رسید

سیب‌زمینی به بخش خصوصی رسید

سیب‌زمینی به بخش خصوصی رسید؛ وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از واگذاری مدیریت بازار سیب‌زمینی به انجمن ملی سیب‌زمینی خبر داد.

به گزارش ، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این‌باره گفت که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، از این پس تمام آنچه به بازار سیب‌زمینی مربوط است را بخش خصوصی مدیریت خواهد کرد.

به اظهار حسین سلاح‌ورزی با این واگذاری، مدیریت کل بازار از تولید، تامین و حتی در صورت نیاز، واردات این محصول باید با برنامه‌ریزی و مدیریت انجمن ملی سیب‌زمینی صورت بگیرد، البته چنانچه در این فرآیند اختلال یا مشکلی پیش بیاید، وزارت جهاد کشاورزی ورود کرده و تنها با تعیین عوارض، بازار را کنترل می‌کند.

وی مشکلات ناشی از تغییر عوارض صادراتی سیب‌زمینی از ۱۲ به ۷۰ درصد را یکی از موضوعات مورد بحث در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد.

مشکلات ناشی از دریافت نیم درصد عوارض صادرات آب مجازی از محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و پیگیری اصلاح این بند در لایحه بودجه ۱۴۰۲ موضوع دیگری بود که براساس اظهارات سلاح‌ورزی در این نشست مطرح شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره نتیجه بررسی و تصمیم اعضای شورا در این‌باره به تشکیل کمیته‌ای تخصصی با حضور نماینده اتاق ایران خبر داد و گفت: در بودجه ۱۴۰۲ میزان عوارض را بین نیم تا سه درصد تعیین کردند اما قرار شده وزارت جهاد کشاورزی درباره فهرست محصولات آب‌بر، متولی و شاخص‌های آب‌بر بودن محصولات نیز تصمیم‌گیری کند که با تصویب اعضای شورای گفت‌وگو و استقبال وزیر کشاورزی قرار شد این تصمیم‌گیری در قالب یک کمیته تخصصی صورت گیرد و در آن به الگوی کشت نیز توجه ویژه‌ای شود.

بنابر اعلام اتاق ایران، تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون بخش تعاون از دیگر مصوبات نشست شورای گفت‌وگو بود که با توافق وزیر جهاد کشاورزی قرار شد، در اسرع وقت و با حضور نماینده اتاق تعاون آیین‌نامه اجرایی، نهایی و تصویب شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...