سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان

سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان

سقوط سکه به کانال 29 میلیون تومان؛ سکه پس از اوج گرفتن تا قله 36 میلیون و 600 هزار تومان با سقوطی بی‌سابقه به کانال 29 میلیون تومان بازگشت.

به گزارش ، درحالیکه در پایان هفته منتهی به ۵ اسفندماه سکه به ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و از ابتدای هفته تا روز یکشنبه (14 اسفندماه) به ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم رسید اما در پایان همین هفته به کانال ۲۹ میلیون تومان سقوط کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر تهران درباره تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات پایانی هفته (پنجشنبه)، نسبت به اوج قیمت‌ها در روزهای ابتدایی هفته، اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح جدید که ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش رفته بود، در آخرین معاملات روز گذشته ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نشان از کاهش هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی دارد. سکه تمام طرح قدیم با پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به قیمت اوج (تقریبا ۳۳ میلیون تومان) در پایان هفته به ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

نادر بذرافشان ادامه داد: نسبت به قیمت‌های اوج، نیم سکه با کاهش دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ریزش کرد. ربع سکه با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی از ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های گرمی نیز در آخرین معاملات شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اوج، ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌ شده است.

بنابر اعلام ایسنا، بذرافشان تصریح کرد: هر مثقال طلا ۱۷ عیار که در اوج (روز یکشنبه) تا ۱۳ میلیون تومان هم پیش رفته بود، در آخرین معاملات دیروز، ۱۰ میلیون و ۸۵۰ مبنای معاملات بود که کاهش دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۲۰ هزار تومانی به‌ازای هر گرم به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. طلای ۱۸ عیار مرز سه میلیون را هم رد کرده بود و سه میلیون و ۲۰ هزار تومان را هم دید. در حال حاضر هر اونس طلا ۱۸۳۲ دلار را ثبت کرده است.

وی درباره حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز از شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده اکنون در محدوده پنج میلیون و ۷۰ هزار تومان قرار دارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...