صعود تاریخی فوتبال ایران به جام‌ جهانی قطر

صعود تاریخی فوتبال ایران به جام‌ جهانی قطر

صعود ایران به جام جهانی در سه بازی پیش از پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به‌عنوان سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش صنعت‌صنف، دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر عراق در چارچوب مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه یک بر صفر به سود تیم‌ملی به پایان رسید.

تیم‌ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته هفتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف عراق رفت. این دیدار از ساعت ۱۸ پنجشنبه گذشته آغاز شد و درنهایت با تک‌گل مهدی طارمی در دقیقه ۴۸ با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه ایران ۱۹ امتیازی شد و با دو امتیاز اختلاف نسبت به کره‌جنوبی رده دومی و ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به امارات رده سومی (امارات تا لحظه پایان بازی تیم‌ملی با یک گل از سوریه جلو بود.) در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفت و صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کرد.

این صعود سه بازی پیش از پایان مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رقم خورد و سریع‌ترین صعود ایران به جام جهانی لقب گرفت.

از سوی دیگر کره‌جنوبی هم از سد لبنان گذشت و با یک برد دیگر، از گروه A مسافر قطر ‌شد. رقابت امارات، لبنان، عراق و سوریه برای کسب سهمیه حضور در پلی‌آف صعود خواهد بود.

در گروه B عربستان با غلبه بر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان، با 19 امتیاز همچنان بر صدر جدول تکیه زده و حاشیه امنیت پنج امتیازی خود در منطقه صعود به جام‌جهانی را حفظ کرد. ژاپن و استرالیا که به ترتیب 15 و 14 امتیاز دارند، برای کسب دیگر سهمیه صعود به جام جهانی از گروه B می‌جنگند و امیدهای عمان برای صعود بسیار کمرنگ شد.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...