مکران قطب اول گردشگری دریایی در فصل سرد

مکران قطب اول گردشگری دریایی در فصل سرد

مکران قطب اول گردشگری دریایی در فصل سرد؛ مکران می‌تواند به‌عنوان قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی منطقه قلمداد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری به ویژه در فصل سرد سال تبدیل شود.

به گزارش ، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این‌باره گفت: شورای مکران به‌عنوان حلقه اتصال دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بین‌بخشی و سازمانی جهت توسعه هرچه بیشتر و سریعتر توریسم دریایی در منطقه مکران می‌تواند تاثیرگذار باشد.

احمد تجری درباره پیش‌بینی آینده صنعت گردشگری در سواحل مکران افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه، افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و ایجاد بستر هماهنگی و انسجام بخشی با دستگاه‌های اجرایی در چارچوب شورای توسعه مکران است.

به گفته تجری، پیش‌بینی می‌شود به زودی افراد بومی و محلی به سمت اشتغال در این صنعت بیش از گذشته روی آورند، مکران به‌عنوان قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی منطقه قلمداد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری به ویژه در فصل سرد سال تبدیل شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: رونق گردشگری منطقه مکران باتوجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل آن با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحقق‌پذیر است.

تجری به ضرورت مبرم همکاری‌های فرابخشی در زمینه ایجاد گردشگری سواحل مکران تأکید کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی براساس مطالعات انجام شده با بیش از ۱۸ دستگاه اجرایی و در قالب همکاری‌های اصلی و اولویت‌دار در بیش از ۶۰ خدمت، زمینه‌های همکاری را شناسایی کرده است که برای تحقق‎پذیری برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظر، نیازمند همکاری مجدانه است.

بنابر اعلام مانا، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: از این خدمات که سطوح الزام و همکاری آنها با یکدیگر متفاوت است برخی به اجبار باید همکاری داشته باشند و برخی نیز فقط ماهیت همکاری اختیاری دارد؛ برخی خدمات با اولویت‌های دستگاه تداخل داشته و برخی نیز می‌تواند در اولویت‌های دستگاه پیش‌بینی شود.

وی بیان داشت: همچنین برخی از خدمات در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها قابلیت اجرایی می‌یابند و برخی نیز نیازمند قانون‌گذاری و وضع مقررات هستند.

تجری تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که منجر به توسعه گردشگری می‌شود در شرح وظایف و احکام دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است؛ مانند معافیت‌های مالیاتی، واگذاری اراضی ملی، معافیت‌های عوارض پروانه ساختمانی یا معافیت‌های تغییر کاربری اراضی که همگی این‌ها منوط به نگرش باز و بسیط دستگاه‌های اجرایی در توسعه گردشگری دارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...