دعوت همگانی برای نوسازی ناوگان ریلی

دعوت همگانی برای نوسازی ناوگان ریلی

دعوت همگانی برای نوسازی ناوگان ریلی؛ همه شرکت‌های خصوصی، عمومی و دولتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تولید و تامین و واردات ناوگان ریلی مجوز دارند.

به گزارش ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم نوسازی ناوگان ریلی و ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی کشور اظهار داشت: امروز با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرسودگی‌های بازمانده از سال‌های گذشته، رکوردزنی ناوگان ریلی در جابجایی مسافرريال هم نشان‌دهنده عملکرد مثبت این حوزه و هم نشان‌دهنده تقاضای بالای مسافران در حمل‌ونقل ریلی است.

مهرداد بذرپاش با اشاره به ترافیک بالای سفرها در روزهای نوروز اضافه کرد: باید سال آینده شاهد تامین میزان قابل توجهی از ناوگان مسافری و باری چه توسط تولید داخل چه واردات باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های خصوصی و عمومی از طرف وزارت راه ‌شهرسازی برای واردات ناوگان و لکوموتیو مجوز دارند اظهار امیدواری کرد که همه بخش‌های خصوصی و دولتی کشور برای تولید، تامین و بازسازی واگن و لکوموتیو در این ناوگان در سال ۱۴۰۲ جهش معناداری داشته باشند.

بذرپاش در ادامه از راه‌اندازی و آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران – مشهد از مبدا و مقصد تهران و مشهد پس از مدت‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با اشاره به ورود نسل‌های مختلف تکنولوژی در دنیا بر به‌روزرسانی تکنولوژی‌های حمل‌ونقل ریلی همسو با جهان تاکید کرد.

گفتنی است صبح روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه 1401 بالغ‌بر ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور اضافه شد.

این نوسازی شامل ۴۵۳ دستگاه واگن باری نو به ارزش یک هزار و ۱۵ میلیارد تومان، ۶ دستگاه لکوموتیو نو به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان و ۹ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان می‌شود.

همچنین در این مراسم ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و ۲۲ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شد.

نوع واگن‌های باری لبه کوتاه، حمل بالاست، لبه بلند، حمل غلات و حمل کانتینر ۲۶ متری بوده است و درمجموع ۱۴ شرکت اقدامات لازم برای تولید و بازسازی این دستگاه‌ها را انجام داده‌اند.

با اجرای آخرین مرحله نوسازی ناوگان ریلی در سال جاری، درمجموع یک هزار و ۶۶۰ دستگاه واگن و لکوموتیو طی سال ۱۴۰۱ وارد ناوگان ریلی کشور شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...