افزایش سرعت اینترنت به 600 مگابایت

افزایش سرعت اینترنت به 600 مگابایت

افزایش سرعت اینترنت به 600 مگابایت؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط هیأت دولت اعلام کرد که می‌خواهیم سرعت اینترنت را 30 تا 40 برابر افرایش دهیم.

به گزارش ، عیسی زارع‌پور با بیان این مطلب در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اکنون سرعت اینترنت همراه (موبایل) در ایران حدود ۱۵ مگابایت است که برای اینترنت خانگی کمتر است، اما در تلاش هستیم تا سرعت را در استان‌های مختلف به 30، 40 برابر افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب‌وکارها آغاز شده است، سرعت 800 تا 900 مگابایتی به مشتریان داده شده است.

زارع‌پور امیدوار است که سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه شود همچنان که در یک سال گذشته سرعت اینترنت افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه آیا خود شما اینترنت بدون فیلتر دارید؟ گفت: نه، خط من هم مانند بقیه مردم است.

وی در پاسخ به اینکه گاهی کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از کندی این نرم‌افزارها انتقاد دارند، تصریح کرد: هر نرم‌افزار اعم از داخلی و خارجی برای همگام‌سازی و آماده‌سازی چند ثانیه زمان نیاز دارد؛ برخی از پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند. در پیام‌رسان‌های مشکل خاصی نداریم و دست‌کمی هم از نرم‌افزارهای خارجی ندارد. برخی پلت‌فرم‌های داخلی حتی قابلیت‌هایی بیش از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: نباید خودمان خودمان را تحقیر کنیم. ممکن است اشکالی هم وجود داشته باشد و پیام‌رسان‌های داخلی با تکیه بر توانمندی ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند. سیر کلی پیام‌رسان‌های داخلی رو به رشد است و اینکه توانسته‌اند چند 10 میلیون نفر را در روز میزبانی کنند، اتفاق بزرگی در کشور است. ما قبلا تجربه میزبانی از چند میلیون کاربر را نداشتیم که این تجربه در همین چندماه به‌وجود آمد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...