روستاییان با قیمت سال قبل خانه بسازند

روستاییان با قیمت سال قبل خانه بسازند

روستاییان با قیمت سال قبل خانه بسازند؛ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خطاب به روستاییان از آنها خواست که طوری برنامه‌ریزی کنند که با قیمت‌های سال 1401، خانه‌های خود را بسازند.

به گزارش ، اکبر نیکزاد در نشست خبری به مناسبت سالروز افتتاح حساب صد امام خمینی (ره) با بیان این مطلب درباره تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی، امسال باتوجه به شعار سال افزاش پیدا نمی‌کند و انتظار داریم روستاییان براساس ارقام سال گذشته برنامه‌ریزی داشته باشند.

نیکزاد اضافه کرد: فرمول ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بسیار ساده است اما خوب تبیین نمی‌شود. تامین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان انجام می‌شود که خیلی ارزشمند است.

به‌گفته وی سازمان نظام مهندسی هم ۵۰ درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهد و در مواردی این تخفیف بیش از ۵۰ درصد است. شهرداری‌ها نیز برای تراکم عوارضی دریافت نمی‌کنند و در دیگر بخش‌های صدور پروانه ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند.

نیکزاد درباره هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده تهران خاطرنشان کرد: در مناطق ۱۶، ۱۸ و ۲۰ در بافت فرسوده تهران پروژه‌های نهضت ملی مسکن را پیش می‌بریم در میدان شوش حدود ۱۳۰۰ واحد را به میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد رسانده‌ایم هم‌اکنون میانگین قیمت تمام شده پروژه میدان شوش تقریبا ۱۰ میلیون تومان است.

وی همچنین ادامه داد: میانگین قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر متری ۸ تا ۹ میلیون تومان است و تلاش می کنیم از میانگین قیمت بالاتر نرود.

رییس بنیاد مسکن گفت: در بخش شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ی ساخت رسانده‌ایم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...