تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد؛ هیأت دولت نرخ تعرفه‌های پزشکی و پرستاری در سال 1402 را تعیین و برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ، جزییات تعرفه‌های خدمات پزشکی، تشخیصی و پرستاری سال 1402 با 25 درصد رشد گلوبال نسبت به تعرفه‌های سال گذشته در هیأت وزیران تصویب و اعلام شد.

براساس ابلاغیه هیأت وزیران مصوب 29 فروردین 1402 در بخش خصوصی، ویزیت پزشکان عمومی 90 هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص 135 هزار تومان، ویزیت پزشک فوق‌تخصص 172 هزار تومان، ویزیت متخصص روانپزشکی 179 هزار تومان، ویزیت فوق تخصص روانپزشکی 204 هزار تومان، نرخ ویزیت کارشناسان ارشد پروانه‌دار در رشته‌های پیراپزشکی 73 هزار تومان و ویزیت کارشناسان این رشته‌ها 63 هزار تومان تعیین شد.

طبق این مصوبه پزشکان عمومی با سابقه بالای 15 سال می‌توانند 15 درصد بیش از تعرفه مصوبه حق ویزیت دریافت کنند.

همچنین در بخش هتلینگ بیمارستان‌های خصوصی، هزینه یک شب اقامت در اتاق یک تخته بیمارستان درجه یک بالغ‌بر 4 میلیون و 260 هزار و 600 تومان، اتاق دو تخته بیمارستان درجه بالغ‌بر یک 3 میلیون و 313 هزار و 500 تومان، اتاق سه تخته و بیشتر بیمارستان درجه یک خصوصی بالغ‌بر 2 میلیون و 366 هزار و 800 تومان، تخت سوختگی خصوصی بالغ‌بر 7 میلیون و 100 هزار تومان، تخت ICU و CCU در بیمارستان درجه یک خصوصی بالغ‌بر 5 میلیون و 443 هزار و 800 تومان، تخت NICU در بیمارستان درجه یک بالغ‌بر 8 میلیون و 520 هزار تومان و هزینه یک شب اقامت در بخش مراقبت ویژه سوختگی در بیمارستان درجه یک خصوصی بالغ‌بر 9 میلیون و 466 هزار و 900 تومان تعیین شد.

براساس این مصوبه سهم پرداختی بیمه‌های پایه برای خدمات سرپایی معادل 70 درصد تعرفه بخش دولتی است و در بخش بستری معادل 90 درصد تعرفه بخش دولتی است.

بیمه‌ها افزایش تعرفه‌ها را اجرا کنند

در همین  حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش تعرفه‌های پزشکی از سوی هیأت دولت اظهار داشت: آنچه شورای عالی بیمه سلامت درباره تعرفه‌های پزشکی امسال تصویب کرده بود، بیش از مصوبه فعلی دولت بود. اما هیأت دولت باتوجه به شرایط، متوسط افزایش ۲۵ درصد را مصوب کرد و این حداقلی است و بیمه‌ها حتما آن را اجرا کرده و پوشش می‌دهند.

بهرام عین‌اللهی درباره چگونگی پوشش بیمه‌ای افزایش هزینه‌های درمانی افزود: اگر کسی بدون نسخه پزشک از داروخانه بخواهد دارویی تهیه کند به قیمت آزاد خریداری خواهد کرد، اما اگر از طریق پزشک و نسخه الکترونیک تهیه کند، هزینه متفاوت است.

عین‌اللهی در پاسخ به اینکه گهگاهی مشاهده می‌شود نرخ ویزیت پزشکان رقمی فراتر از رقم مصوب دریافت می‌شود، یادآور شد: زمانی که موضوعی قانون می‌شود، اگر کسی بخواهد خارج از قانون عمل کند، نام آن را تخلف می‌گذاریم. مردم می‌توانند تخلف را گزارش کنند و مرجع رسیدگی به تخلف سازمان نظام پزشکی است.

مصوبات هیات وزیران درباره تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۴۰۲

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...