مدارس تهران را تعطیل کنید

مدارس تهران را تعطیل کنید

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به آلودگی شدید هوا در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده‌اند،‌ هشدار داد.
به گزارش صنعت‌صنف به نقل از ایسنا، عباس شاهسونی در این‌باره اظهار داشت: باتوجه به تداوم این شرایط جوی تا روز شنبه در مناطقی ازجمله تهران، ‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا (۲۰فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند. 
شاهسونی با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها و پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی- عروقی، کودکان و... حساس شمرده می‌شوند و باید احتیاط کنند.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. دیگر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی، سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند. همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی‌ است
شاهسونی در ادامه اضافه کرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. به‌گفته وی شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که همه افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...