تجلیل از چهار مشاهیر ارتباطات کشور

تجلیل از چهار مشاهیر ارتباطات کشور

تجلیل از چهار مشاهیر ارتباطات کشور؛ در نخستین گردهمایی اساتید و فرهیختگان ارتباطات و روابط عمومی ایران از 4 استاد و پیشکسوت ارتباطات به‌عنوان مشاهیر ارتباطات کشور تجلیل شد.

به گزارش ، همزمان با نخستین گردهمایی اساتید و فرهیختگان ارتباطات و روابط عمومی ایران، از یونس شکرخواه، باقر ساروخانی، فریدون صدیقی و مهدی محسنیان‌راد به‌عنوان مشاهیر ارتباطات کشور تجلیل و اعلام شد تالار مشاهیر ارتباطات ایران به زودی در موزه ملی ارتباطات راه‌اندازی خواهد شد.

در این گردهمایی که عصر روز چهارشنبه سوم خرداد  1402در موزه ملی ارتباطات برگزار شد علاوه‌بر تجلیل از اساتید برجسته این حوزه از شعبه مرکزی مرکز نوآوری پست نیز رونمایی شد.

در این مراسم، محمود لیایی، معاون وزیر ارتباطات ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: برای ما افتخار است که همایش امروز ما با تشریف فرمایی اساتید گرانقدر حوزه  ارتباطات مزین شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت ملی پست افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا با ارج نهادن به دستاوردهای فاخر مشاهیر ارزشمند حوزه ارتباطات و روابط عمومی، از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پست خبر داد و از همه حضار و شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرد که در نمایشگاه صنعت پست حضور بهم رسانده و از دستاوردهای شرکت ملی پست، دیدن کنند.

علیرضا بای، رئیس موزه ارتباطات هم ضمن خوشامدگویی به میهمانان مراسم گفت: برحسب مسئولیت اجتماعی خود و در امتداد آنچه از گذشته با نام ارتباطات برجا مانده است نسبت به شروع فعالیت‌هایی در حوزه معرفی بزرگان این عرصه و انتقال تجربیات و آموزه‌های آنها به علاقمندان و همچنین ثبت رخدادهای ارتباطاتی و رسانه‌ای عصر جدید اقدام کرده‌ایم که امروز شاهد نخستین بخش آن هستیم.

سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست افزود: همه تلاشمان این است که یاد وخاطره بزرگانی که در این عرصه تلاش کرده‌اند را زنده نگاه داریم و نسبت به معرفی آن به نسل آینده اقدام کنیم که ازجمله این اقدامات برگزاری گردهمایی‌های دست‌اندرکاران ارتباطات است.

راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه و همچنین ایجاد مرکز پژوهش و مطالعات حوزه ارتباطات در آینده نزدیک از دیگر اقداماتی بود که وی از آنها نام برد.

آغاز به کار رسمی مرکز نوآوری پست

رئیس موزه ملی ارتباطات اضافه کرد: امروز همزمان با این گردهمایی رونمایی از شعبه مرکزی مرکز نوآوری پست انجام خواهد شد و از امروز موزه ملی ارتباطات که پیش از این نیز در مراسم مختلف دستاوردهای شرکتهای دانش‌بنیان و استارت‌اپی در حوزه پست و لجستیک و تجارت الکترونیک را در معرض نمایش گذاشته بود به‌عنوان فضایی مختص به مرکز نوآوری پست فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در اختیار اعضای این مرکز قرار خواهد گرفت.

باقر ساروخانی، استادجامعه شناسی ارتباطات در آیین تجلیل از مشاهیر ارتباطات ایران گفت: «موزه جایگاه ابدیت انسان است‌ و آنچه اهمیت دارد دانش ما خادمان موزه‌هاست».

این استاد دانشگاه افزود: «بالاترین ارجی که جامعه می‌تواند به سیاستمداران و دانشمندان و بزرگان خود دهد این است که آنها را در دل موزه جای دهد».

ساروخانی تصریح کرد: «همه دانش‌ها نیازمند موزه هستند و نیازمند جاودانی. در دانش انسانی ما همواره بزرگان دانش را در ذهن داریم و درس و کلام‌ خود را با نام ‌آنها آغاز می‌کنیم، بنابراین در دانش انسانی میرایی کمتر و حضور بیشتر است».

در ادامه یونس شکرخواه که عنوان پدر روزنامه‌نگاری آنلاین را در کارنامه خود دارد ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم گفت: «باید همواره با برنامه‌ریزی درجهت گزینه نمودن میهمانان بتوانیم استفاده حداکثری را از تجربیات و نظرات آنان ببریم».

شکرخواه افزود: «براساس تعریف شورای عالی موزه‌های جهان، موزه‌ها باید همواره بر پایه مشارکت و پیوسته‌سازی آثار موجود در آنها استوار باشند».

فریدون صدیقی دیگر استاد مدعو در این نشست نیز گفت: «خواستگاه اولیه هر نوع ارتباطی، خودشناسی و درک و دریافت از خود است تا بتوانیم در سایه آن به مکاشفه از آدمیانی که پیش روی ما هستند برسیم».

وی در ادامه، برپایی چنین موزه‌هایی را در بازآفرینی یافته‌ها و انتقال آنها به نسل آینده بسیار موثر دانست.

گفتنی است تالار مشاهیر ارتباطات ایران به زودی در موزه ملی ارتباطات راه‌اندازی خواهد شد.


 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...