رایزنان بازرگانی ۳۰ نفر خواهند شد

رایزنان بازرگانی ۳۰ نفر خواهند شد

رایزنان بازرگانی 30 نفر خواهند شد؛ تا پایان سال 1402 تعداد رایزنان بازرگانی ایران در دیگر کشورها به 30 نفر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ، رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت در این‌باره اعلام کرد که تا پایان سال جاری تعداد رایزنان بازرگانی ایران در دیگر کشورها به 30 نفر افزایش می‌یابد و تعداد مراکز تجاری نیز به 42 مرکز خواهد رسید.

محمد رجب‌نژاد افزود: رایزن بازرگانی ایران در امارات تا هفته دیگر مستقر می‌شود و دو رایزن بازرگانی برای استقرار در کشورهای برزیل و ازبکستان نیز به زودی اعزام خواهند شد.

وی افزود: طی ماه‌های آینده رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای اندونزی، اقلیم کردستان عراق، شانگهای چین، نیجریه و کشورهای شرق اروپا ازجمله لهستان و صربستان اعزام می‌شوند. اعزام رایزن بازرگانی برای کشور عربستان نیز در دستور کار است.

رجب‌نژاد با بیان اینکه در پایان دولت دوازدهم تعداد رایزنان بازرگانی محدود به دو نفر در‌ کشورهای عراق و افغانستان بود، گفت: در حال حاضر در ۱۷ کشور رایزن بازرگانی داریم و طبق هدفگذاری سال ۱۴۰۱، این تعداد به زودی به ۲۰ نفر خواهد رسید.

به گفته وی، اعزام و استقرار رایزنان بازرگانی ایران در برخی کشورهای اروپایی به‌دلیل تحریم با موانعی همراه است، اما افزایش تعداد رایزنان در کشورهای همسایه و همسو مدنظر است.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت همچنین به احداث و راه‌اندازی مراکز تجاری ایران در دیگر کشورهای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مراکز تجاری ایران در خارج از کشور به بیش از ۴۰ مرکز رسیده است و به‌زودی دو مرکز تجاری دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

به‌گفته وی، در حال حاضر ایران در عراق ۵ مرکز، در روسیه ۵ مرکز، در سوریه سه مرکز و در قاره آفریقا ۸ مرکز تجاری دارد. همچنین این مراکز در ازبکستان، لهستان و امارات نیز فعال است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...