ما زنده ماندیم/ وی‌پی‌ان‌ها نجاتمان داد

ما زنده ماندیم/ وی‌پی‌ان‌ها نجاتمان داد

ما زنده ماندیم/ وی‌پی‌ان‌ها نجاتمان داد؛ با گسترش وی‌پی‌ان‌ها در دی و بهمن 1401، مشتریان پادرو آرام آرام به مدار کسب‌وکار بازگشتند به‌طوری که فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در اردیبهشت 1402 به 17 میلیارد تومان در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، سال  1400 برای پادرویی‌ها سالی رؤیایی بود که برابر 10 سال برای آنها بازدهی داشت؛ این بازدهی در بهار 1401 به اوج خود رسید اما از مردادماه ترافیک اینستاگرام محدود شد و با اجرای فیلترینگ گسترده در شهریورماه 1401 و تداوم آن در ماه‎های بعد بالغ‌بر 90 درصد فروش‎ها دود شد، صد درصد سفارش‌ فروشگاه‌ها از دست رفتند و با ریزش بیش از 70 درصدی سفارش‌های پردازش شده، درآمد هفتگی فروشندگان اینستاگرامی (مشتریان پادرو) تا هفته‌ای 50 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

کسب‌وکاری که پادرو، پادروشاپ و پادروپین ایجاد کرده‌ بودند با سونامی فیلترینگ چنان از هم گسیخت که آنها تا مدت‌ها نمی‌دانستند چطور و چگونه باید خود را بازیابند و البته در پاییز 1401 هم به مدار بازنگشتند.

پادرویی‌ها قید درآمد زمستان پارسال را زدند و کمپین یلدا را برگزار کردند و تا 3 ماه خدمات رایگان دادند. با این رویداد، بازیابی مشتریان آغاز شد و بالغ‌بر 20 درصد رشد ماهانه سفارش‌ها اتفاق افتاد.

در این مسیر چند کار انجام شد ازجمله اجرای پروژه‌های تست در بازار آفلاین، توسعه سبد محصول و معرفی افزونه وردپرس و آغاز خدمات ویژه به نئوبانک‌ها که سبب شد تا نمودار پادروشاپ از اسفندماه 1401 شروع به بالا رفتن کند.

تغییرات تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی از شهریور 1401 تا اردیبهشت 1402

براساس نمودار ارائه شده از سوی پادر، تعداد فروشگاه‌های فعال ایسنتاگرامی در دوره قبل از فیلترینگ (شهریور 1401) بالغ‌بر 630 هزار فروشگاه، تعداد سفارش این تعداد فروشگاه بیش از 750 هزار قلم و فروش روزانه آنها در شبکه‌های اجتماعی بیش از 120 میلیارد تومان بود اما در دوره پس از اعمال فیلترینگ (آذر و دی 1401) تعداد فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی به 330 هزار باب کاهش پیدا کرد و سفارش‌ها نیز به 150 هزار سفارش در روز رسید.

اگرچه فیلترینگ از تعداد فروشگاه‌ها و سفارش‌ها کاست اما آنچه باعث نجات این کسب‌وکارها شد، وی‌پی‌ان‌ها بودند.

وی‌پی‌ان‌ها ما را نجات داد

به گزارش خبرنگار ، مدیرعامل پادرو با تأکید بر اینکه ما زنده ماندیم و وی‌پی‌ان‌ها ما را نجات داد درباره بازگشت نمودارها به مدار سبز یادآور شد که پس از گذشت 9 ماه از اجرای فیلترینگ گسترده، بازگشت فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در اردیبهشت امسال به 17 میلیارد تومان، بازگشت تعداد سفارش‌های فروشگاه‌ها به بیش از 550 هزار و فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در خرداد 1402 به بیش از 137 میلیارد تومان (با افزایش نرخ تورم) رسید. 

پشوتن پورپزشک که در دهه پایانی خردادماه در مراسمی در سالن بتنی مجتمع آواپلت به ارائه گزارش سال 1401 پادرو با عنوان «پادرو بعد از فیلترینگ» می‌پرداخت با اشاره به اینکه درآمد پادروشاپ در شهریور 1401، صفر شد و پادروپین نیز در این زمان بالغ‌بر 70 درصد درآمد خود را از دست داد، گفت: با توسعه و گسترش وی‌پی‌ان‌ها در دی و بهمن 1401، بازگشت مشتریان پادرو به مدار کسب‌وکار از اسفند پارسال تاکنون به لطف وی‌پی‌ان‌ها روز به روز افزایش پیدا کرد تا جاییکه اکنون ظرفیت ایجاد سالانه 50 هزار میلیارد تومان فروش سالانه در این چرخه کسب‌وکار وجود دارد که حاکمیت و سرمایه‌گذاران نباید آن را نادیده بگیرند.

مدیرعامل پادرو درباره تازه‌ترین آمارها و دستاوردهای پادروشاپ اظهار داشت که هم‌اکنون درآمد پادرو در یک سال گذشته بالغ‌بر 7 برابر افزایش پیدا کرده، تعداد مشتریان رشد صد درصدی داشته و با اضافه شدن تعداد 4 میلیون و 300 هزار بازدیدکننده جدید و یکتا، صفحات وبگاه پادرو در یک سال گذشته بیش از 30 میلیون بار بازدید شده است.

پورپزشک درباره رشد پادروشاپ اظهار داشت که تا امروز بیش از 40 هزار فروشنده اینستاگرامی در پادروشاپ ثبت‌نام کرده و ارزش بزرگترین سبد خرید این پلتفرم بیش از 70 میلیون تومان بوده است.

به اظهار وی، تعداد محصولا بارگذاری شده در پادروشاپ به یک میلیون رسیده که تعداد کالا در هر سبد خرید قبل از استفاده از پادروشاپ 1.2 کالا بوده که بعد از استفاده از پادروشاپ به بیش از 3 قلم کالا رسیده است. همچنین نرخ تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل بالغ‌بر 12 درصد رشد کرده است.

مدیرعامل پادرو با اشاره به آمارهای پادروپین در بهار 1402 نسبت به سال 1401 تصریح کرد که تعداد کل سفارش‌ها رشد 5 برابری و سفارش‌های تحویل شده در بازه زمانی معین رشد 97 درصدی داشته است. همچنین تعداد شرکت‌های پستی همکار به عدد 10 رسیده و مقصدهای دریافت‌کننده بسته‌های پادروپین به یکهزار شهر رسیدند به طوری که رکورد سفارش‌ها در یک روز به عدد 19500 رسیده است.

اکنون بالغ‌بر یک میلیون محصول در پلتفرم پادرو تعریف شده و پادرو توانست درراستای مسئولیت اجتماعی خویش پس از زلزله خوی با 17 استارآپ و 10 کسب‌وکار آنلاین همکاری کند و آن را تداوم بخشد.

افشان سامانی، هم‌بنیان‌گذار پادرو هم از روزهایی که حال خوبی نداشتند گفت و اینکه در آن روزها خیلی تلاش کردند، باهم حرف زدند، کتاب خواندند، حال همدیگر را پرسیدند و به هم آموزش دادند.

سامانی با ذوق و شوق تشریح کرد که آنها اکنون 65 درصد مشتری زن دارند و 50 درصد کارکنان و 50 درصد مدیرانشان، زن هستند و خدمات خود را از طریق سه پلتفرم پادروشاپ، پادروپین و پادرولند ارائه می‌کنند.

پادرو می‌خواهد در سومین سال فعالیت خود و هم‌زمان با فیلترینگ اینستاگرام با اکوسیستم 020 یا به تعبیری آفلاین به آنلاین دست به تحولی اساسی در این کسب‌وکار بزند بنابراین در این مسیر 2 تفاهم‌نامه با پرداخت الکترونیک پاسارگاد و پرداخت الکترونیک سداد به امضاء رسانده است.

آنها به افق‌های جدید امیدوارند و می‌خواهند کسب‌وکارهای کوچک در شبکه‌های اجتماعی رشد کنند و توسعه یابند به همین دلیل  از اصناف و کسبه‌های جدید برای حضور در این بازار استقبال و دعوت می‌کنند و دست سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارند.

گزارش: دانش پورشفیعی
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...