سهم 137 همتی دولت از بهار مالیات

سهم 137 همتی دولت از بهار مالیات

سهم 137 همتی دولت از بهار مالیات؛ براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان امور مالیاتی در سه ماهه نخست امسال درمجموع ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیون تومان مالیات وصول شده است.

به گزارش ، باتوجه به آمارهای موجود مجموع مالیات‌های مستقیم وصولی در فصل بهار به 80 هزار و 626 میلیارد تومان رسیده است. مالیات‌های مستقیم به سه دسته مالیات اشخاص حقیقی، مالیات بر درآمدها و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شود.

بر این اساس در بخش مالیات اشخاص حقوقی 45 هزار و 642 میلیارد تومان، مالیات بر درآمد 27 هزار و 193 میلیارد تومان و در بخش مالیات بر ثروت 7 هزار و 790 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

همچنان مالیات خانه‌های گرانقیمت و خانه‌های خالی ارقام وصولی بسیار پایینی دارد؛ به طوری که از خانه‌های خالی فقط یک میلیارد و 489 میلیون تومان و مالیات از خانه‌های گرانقیمت تنها 5 میلیارد و 890 میلیون تومان را شامل می‌شود.

در بخش مالیات مربوط به کالاها و خدمات درمجموع 56 هزار و 562 میلیارد تومان مالیات وصول شده است که از این میزان 39 هزار و 968 میلیارد تومان آن مربوط به مالیات ارزش افزوده بوده است.

نکته جالب وصول تنها 150 میلیارد تومان از عملکرد شرکت‌های صادرکننده مواد خام و نیمه‌خام و وصولی صفر مالیات بر صادرات مواد خام، محصولات معدنی،  صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...