ورود ترِدز برای حفظ کاربران اینستاگرام

ورود ترِدز برای حفظ کاربران اینستاگرام

ورود ترِدز برای حفظ کاربران اینستاگرام؛ اپلیکیشن تردز  (Threads)به‌طور رسمی از سوی اینستاگرام رونمایی شد تا به کاربران خود امکان ارسال متن و لینک و تبادل پاسخ را بدهد. 

به گزارش ، در اپلیکیشن تردز، افراد می‌توانند متن و لینک پست کرده و به پیام‌های دیگران پاسخ دهند یا آنها را دوباره ارسال کنند.

همچنین به کاربران اجازه داده می‌شود فهرست دنبال‌کنندگان و نام حساب‌های کاربری خود را از اینستاگرام به تردز منتقل کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متاپلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) در پستی در تردز گفت: باید یک اپلیکیشن مکالمه عمومی با بیش از یک میلیارد نفر در آن وجود داشته باشد. توییتر فرصت انجام این کار را داشت اما موفق نشده است. امیدواریم این کار را انجام دهیم.

به‌گفته کانر هایز، معاون محصول این شرکت، بسیاری از کاربران بانفوذ اینستاگرام از این شرکت درخواست کرده بودند یک اپلیکیشن مبتنی بر متن بسازد.

هایز در مصاحبه‌ای بدون اشاره به توییتر گفت: تولیدکنندگان محتوا به ما می‌گفتند «ما جایگزینی برای آنچه بیرون اینجا وجود دارد می‌خواهیم و نمی‌خواهیم از ابتدا شروع کنیم و مجبور شویم از صفر، دنبال‌کننده‌ پیدا کنیم».

اینستاگرام و فیسبوک که هر دو متعلق به متا هستند، سابقه طولانی و موفقی در کپی کردن محصولات از رقبای تازه‌کار اینترنتی دارند.

ویژگی «ریلز» این شرکت، کپی‌برداری از اپلیکیشن ویدئوی کوتاه تیک‌تاک بود و قابلیت «استوری» هم از اپلیکیشن «اسنپ چت» شرکت اسنپ، کپی شد.

اپلیکیشن‌های متا در گذشته به‌طور غیرمستقیم برای جذب کاربران با توییتر رقابت می‌کردند و ناشران اخبار، سیاستمداران و دیگر افراد برجسته معمولا برای پست محتوای خود، یکی را به دیگری ترجیح می‌دادند. با عرضه اپلیکیشن تردز، برای نخستین بار است که متا، یک اپلیکیشن مشابه توییتر را عرضه می‌کند.

به نظر می‌رسد متا، زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کرده است؛ از زمانی که ایلان ماسک، توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر 2022 میلادی خریداری کرد، این شرکت هزاران کارمند خود را اخراج کرد، سیاست‌های تعدیل محتوای خود را کاهش داد و کاربران و تبلیغات‌کنندگان را با انبوهی از چالش‌های فنی روبه‌رو کرد.

توییتر از نظر مالی هم ضعیف شده است؛ ماسک در مارس اعلام کرد که درآمد تبلیغاتی این شرکت، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به منظور بهبود روابط با برندها، به تازگی، لیندا یاکارینو، مدیر سابق شرکت «ان بی سی یونیورسال» را به‌عنوان مدیرعامل توییتر استخدام کرد.

همزمان با راه‌اندازی شدن اپلیکیشن تردز، توییتر تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند روزانه مشاهده کنند را محدود نگه داشته است. ماسک این اقدام را موقتی خوانده تا با استخراج‌کنندگان داده و ربات‌ها مقابله کند.

به لطف زیرساخت‌های موجود اینستاگرام، اپلیکیشن تردز با همه سیستم‌های یک شرکت به‌طور کامل توسعه یافته، فعالیتش را شروع کرده است. این اپلیکیشن، قوانین محتوایی مشابه اینستاگرام را با همان کنترل‌ها برای قطع و مسدود کردن حساب‌های آزارگر خواهد داشت.

چهره‌های عمومی که حساب‌های احراز هویت شده در اینستاگرام دارند، می‌توانند نشان آبی خود را در تردز حفظ کنند. توییتر در اوایل سال میلادی جاری، احراز هویت را به یک ویژگی پولی تبدیل کرد.

هایز در این‌باره گفت: افراد به‌دنبال تجربه‌ای هستند که در آن کنترل بیشتری داشته باشند و جایی که ایمنی از همان ابتدا در محصول، وجود داشته باشد. یک مزیت دیگر آن است که تردز مانند شبکه اجتماعی ماستودون و دیگر اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، براساس پروتکل شبکه اجتماعی ActivityPub ساخته شده است. این یعنی افرادی که در تردز، دنبال‌کننده ایجاد می‌کنند، درنهایت می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، به تعامل با مخاطبان گسترده‌تری فراتر از اینستاگرام بپردازند.

بنابر اعلام بلومبرگ، اپلیکیشن تردز بدون تبلیغات راه‌اندازی شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...