را‌ه‌اندازی نسخه چینی وبسایت اتاق تهران

را‌ه‌اندازی نسخه چینی وبسایت اتاق تهران

اتاق بازرگانی تهران به‌واسط روابط نزدیک و تعامل بالا با فعالان اقتصادی و شرکت‌های چینی که با تجار ایرانی همکاری دارند و همچنین جایگاه این کشور در مقاصد صادراتی و مبادی ورودی کالا، سایت چینی خود را راه‌اندازی کرد.
به گزارش صنعت‌صنف، باتوجه به روابط تجاری به نسبت قابل توجه ایران و چین و هم‌چنین سطح بالای روابط بخش خصوصی دو کشور و بنا به درخواست نهادهای بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و بنگاه‌های چینی همکار با شرکت‌های ایرانی، سایت اتاق تهران به زبان چینی راه‌اندازی شد.
این درگاه اینترنتی حاوی اهداف بخش خصوصی، قوانین و مقررات کشور درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی، چکیده‌ای از قوانین مالیاتی، قانون کار، اخبار بازرگانی و اقتصادی کشور و ... است. 
این درگاه در حال حاضر می‌تواند به محلی برای تبادل اطلاعات و تجربه میان تجار ایرانی و چینی تبدیل شود و قرار است با راه‌اندازی ارتباط برخط میان مخاطبان و علاقمندان چینی با اتاق تهران، سرعت ارتباط بین بازرگانان چینی با بازرگانان ایرانی را بیش از پیش افزایش دهد.
حضور بازرگانان ایرانی در شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی چینی و نیز حضور دستگاه‌ها و شرکت‌های چینی در سایت‌ها و شبکه‌های ایران، فضای همکاری متقابل و تحقق اهداف مشترک از جمله همکاری در چارچوب سند همکاری 25 ساله و نیز ابتکار کمربند-جاده را فراهم‌تر می‌کند.
اتاق بازرگانی تهران گسترش مناسبات خود با چین را نه‌تنها به واسطه ظرفیت‌های اقتصادی بی‌بدیل این کشور بلکه به جهت روابط دوستانه و عمیق دو طرف و هم‌چنین روابط تاریخی دو تمدن کهن آسیایی در حوزه تعاملات دو و چندجانبه از دوران راه ابریشم باستانی تاکنون در دستورکار قرار داده است.
بنابر آمار گمرک کشور، چین نخستین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی و دومین مبدا کالاهای وارداتی به کشور در 11 ماهه نخست سال 1400 بوده است. در این بازه زمانی، ۲۵.۶۳ میلیون تن کالای ایرانی به ارزش ۱۲.۶۳ میلیارد دلار (با رشد ۴.۵ درصدی در وزن و ۵۶ درصدی در ارزش نسبت به سال گذشته) به چین صادر شده است. همچنین در این مدت 11 ماهه ۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۱۱.۱ میلیارد دلار (با رشد ۰.۵ درصدی در وزن و ۲۶ درصدی در ارزش نسبت به سال گذشته) از چین به کشور ما وارد شده و تراز تجاری ما با این کشور مثبت است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...