فرار مالیاتی پزشکان را سوت بزنید

فرار مالیاتی پزشکان را سوت بزنید

فرار مالیاتی پزشکان را سوت بزنید؛ پزشکان هنوز به قانون تن نداده‌اند و بیشترین فرار مالیاتی را دارند بنابراین موظف به استفاده از دستگاه پز هستند.

به گزارش ، سخنگوی سازمان امور مالیاتی از تلاش برای مالیات‌ستانی از سلبریتی‌ها و بلاگرها خبر داد و گفت: در این بررسی روشن شد ۲۱۳ بلاگر و سلبریتی بالغ‌بر ۲۳۰۰ میلیارد تومان واریزی حساب داشتند.

مهدی موحدی با بیان اینکه درصددیم جذب مالیات براساس داده‌های متقن باشد، افزود: ما هر ساله در ۳۱ خرداد ماه از مودیان می‌خواهیم که مالیات سال گذشته خود را پرداخت کنند. براساس ماده ۱۰۰ به مشاغل خرد که درآمد کمتر از حدود شش میلیارد دارند مشاغل خرد گفته می‌شود و شامل تخفیف و معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی ادامه داد: با هماهنگی با وزارت امور اقتصاد حساب‌های اشخاص را پالایش کردیم که فقط از موارد مربوط به فعالیت تجاری مالیات بگیریم.

موحدی ادامه داد: ما به سراغ مالیات ابرازی مردم رفتیم به این صورت که مودیان به سامانه مراجعه کرده و مالیات خود را مشاهده می‌کنند و در صورت اعتراض می‌توانند خودشان مالیات خودشان را ابراز کنند.

وی ادامه داد: کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند به این دلیل که درآمد آنها شفاف است. پزشکان هنوز به این قانون تن نداده‌اند و بیشترین فرار مالیاتی را دارند. پزشکان موظف به استفاده از دستگاه پز هستند تا همانند دیگر مردم مالیات عادلانه بپردازند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: برای حل این مشکل سامانه سوت‌زنی را راه‌اندازی کردیم تا مردم پزشکانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند به ما معرفی کنند. ما این پزشکان را به‌عنوان افراد مارکدار شناسایی کردیم و آنها را از استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ محروم کردیم.

او اضافه کرد: براساس بررسی‌ها پزشکانی را کشف کردیم که با حساب‌های خود کار نمی‌کنند و از حساب‌های دیگری استفاده می‌کنند. باید روش‌هایی را برای شناسایی فراریان از پرداخت مالیات ایجاد کنیم که برای پزشکان این روش‌ها را ایجاد کرده‌ایم.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: در سامانه سوت زنی کد پستی و کد ملی پزشک لازم نیست فقط با وارد کردن نام پزشک و یا شماره نظام پزشکی و تخصصش، مردم می‌تواند فرار مالیاتی پزشکان را گزارش دهند.

موحدی در برنامه تهران ۲۰ گفت: در سال ۱۴۰۰ میانگین دریافت مالیات از اصناف بالغ‌بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای کل سال بوده و در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده است. امسال نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: امسال حدود ۵۰ درصد اصناف مالیتشان صفر بوده و مابقی زیر ۳۰ میلیون باید مالیات می‌پرداختند. میانگین مالیات امسال نمایشگاه‌داران اتومبیل، ۱۱ میلیون، پزشکان ۳۵ میلیون و طلافروشان ۱۱ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از سلبریتی‌ها هم مالیات گرفته‌ایم و ۵۱۵ بلاگر و سلبریتی را شناسایی کرده‌ایم؛ فقط ۱۲۳ بلاگری که تشخیص مالیات آنها در حال انجام است بالغ‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان واریزی حساب داشته‌اند.

موحدی یادآور شد: گفته شده که این سلبریتی‌ها در سکوهای فیلتر شده فعالیت می‌کنند و نباید از آنها مالیات گرفت در صورتی که این افراد درآمد دارند و باید مالیات آن را بدهند.

وی درباره سود سپرده بانکی گفت: سود حساب اشخاص حقوقی درآمد بانک نیست بلکه درآمد شخص است و باید مالیات خودش را پرداخت کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...