اینفلوئنسرها از سال 1401 مالیات می‌دهند

اینفلوئنسرها از سال 1401 مالیات می‌دهند

معاون سازمان امور مالیاتی از شناسایی ۱۲ هزار واحد مسکونی گرانقیمت در راستای دریافت مالیات از خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش صنعت‌صنف، محمد مسیحی در نشست خبری خود در این‌باره اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۰ ماهه امسال درآمدهای مالیاتی بیش از ۱۰۰ درصد تحقق داشته است.

مسیحی درباره اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده مالیاتی گفت: به طور متوسط هر مودی تقریبا ۴ تا ۵ دستگاه کارتخوان دارد و در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کارتخوان درخواست اتصال به پرونده مالیاتی داشته‌اند. از سوی دیگر، بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال‌سازی آن‌ها دریافت شده و بیش از ۱۴۴ هزار مودی از طریق اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده مالیاتی شناسایی شده‌اند که پیش از این پرونده مالیاتی نداشتند.

وی از تدوین و ابلاغ دستورالعمل سوت‌زنی یا مبارزه با فرار مالیاتی تا قبل از پایان سال خبر داد.

وی درباره مالیات خانه‌های خالی گفت: در نوبت اول برای ۳۰۰۰ واحد مسکونی خالی برگ تشخیص مالیات صادر شده و همچنین اطلاعات نوبت دوم از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده و در حال پالایش است. برای ۲۷۲ هزار نفر مالیات ۵۷۰ هزار خودرو محاسبه و آن را دریافت کردند و تا پایان بهمن مهلت دارند مالیات آن را بپردازند. مسیحی تاکید کرد: قیمت خودروهای داخلی را از کارخانه‌ها و بازار و قیمت خودروهای خارجی را از بازار دریافت می‌کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت مالیات اینفلوئنسرها گفت: در راستای اجرای این مالیات باید صبر کنیم تا سالجاری تمام شد و اظهارنامه‌های مالیاتی در این زمینه تکمیل و ارسال شود. سازمان امور مالیاتی وظیفه خود در راستای گرفتن مالیات از اینفلوئنسرها در سالجاری مبنی بر تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغ آن‌ها را انجام داده است.

وی ادامه داد: اخیرا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش اول اطلاعات لازم برای گرفتن مالیات از اینفلوئنسرها را دریافت کردیم و از آنجا که ارسال اطلاعات همچنان ادامه دارد، نمی‌توان رقمی در این زمینه اعلام کرد و باید صبر کرد تا اطلاعات نهایی شود.

وی درباره آخرین وضعیت دریافت مالیات از معامله گران ارز باید عنوان کرد که تاکنون بانک مرکزی اطلاعات اولیه ۱۰۰۷ مودی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...