کامیون‌های کارکرده به ایران می‌آیند

کامیون‌های کارکرده به ایران می‌آیند

کامیون‌های کارکرده به ایران می‌آیند؛ آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر ۵ سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد.

به گزارش ، سخنگوی دولت در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دو جلسه اخیر هیات دولت، گفت: طبق دستورالعمل هیات وزیران، عوارضی بر صادرات مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی تعیین شد ولی صد درصد آن می‌تواند در اختیار همان مجموعه‌ها قرار گیر به شرطی که آن را در حوزه تحقیق و توسعه برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده استفاده شده در اختیار شرکت‌های دانش‎بنیان داخلی قرار دهند.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات انواع کامیون، کشنده، مینی‌بوس و اتوبوس و ون کارکرده با عمر زیر 5 سال برای استفاده در حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری تصویب شد تا به کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و سوانح جاده‌ای کمک کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: امروز همچنین آیین‌نامه اجرایی یکی از تکالیف بودجه امسال برای کاهش هدر رفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی تصویب شد.

به‌گفته وی، مقرراتی تعیین شد تا بتوان منابعی بویژه از محل صرفه‌جویی هدایت گازهای مشعل برای جایگزینی بخاری‌ها و آبگرمکن‌های خانگی بویژه در مناطق محروم، مناطق سردسیر و دهک‌های پایین جامعه با برچسب‌های انرژی بهتری تامین شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: آیین‌نامه ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در محدوده یا خارج شهرها به تصویب هیات وزیران رسید. منابعی پیش‌بینی شد تا زیرساخت‌های این مناطق توسعه یابد و از محرومان این مناطق حمایت شود.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...