سیگار 1700 میلیارد تومان مالیات داد

سیگار 1700 میلیارد تومان مالیات داد

سیگار 1700 میلیارد تومان مالیات داد؛ مجموع مالیات دریافتی از سیگار در بهار 1402 بالغ‌بر یکهزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ، مالیات بر فروش سیگار و مالیات بر سیگار در زیرمجموعه درآمدهای مالیاتی مستقیم قرار دارند که درآمد دولت از این محل‌ها از ابتدای سال 1402 و تا پایان خردادماه حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

از ابتدای امسال به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ ۵۰ تومان، تولید داخل با نشان (برند) بین‌المللی ۱۰۰ تومان و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰ هزار تومان ‌به‌عنوان مالیات اضافه و از هر نخ سیگار وارداتی مبلغ ۸۰۰ تومان و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵ هزار تومان ‌به‌عنوان حقوق ورودی دریافت می‌شود.

بر این اساس، درآمد سازمان امور مالیاتی از محل مالیات بر فروش سیگار از ابتدای امسال تا پایان خردادماه، ۱۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

منظور از مالیات بر فروش سیگار همان مالیات توزیع سیگار است.

همچنین  دولت از محل مالیات بر سیگار در بازه زمانی یاد شده حدود ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است؛ منظور از مالیات بر سیگار، مالیات تولید سیگار است.

گفتنی است در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و برای نخستین بار، ردیفی تحت عنوان مالیات بر سیگار در جداول درآمدهای مالیاتی دولت گنجانده شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...