خانه‌های لوکس 27 میلیون تومان مالیات دادند

خانه‌های لوکس 27 میلیون تومان مالیات دادند

اصناف در دوماهه نخست امسال به صورت توافقی بالغ‌بر 4 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت‌صنف، بنابر گزارش سازمان امور مالیاتی، حدود ۱.۷ میلیون واحد صنفی از طریق سازوکار تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام به پرداخت مالیات توافقی کرده‌اند.

درآمد مالیاتی دولت در دوماهه نخست سال جاری بیش از 61 هزار  میلیارد تومان بوده که از این رقم، حدود 22 هزار  میلیارد تومان معادل 35 درصد آن مربوط به مالیات اشخاص حقوقی یا همان شرکت‌ها، 12 هزار میلیارد تومان معادل 20 درصد مربوط به مالیات بر درآمد (حقوق و دستمزد و مستغلات و مشاغل)، حدود 2 هزار  میلیارد تومان معادل 3/5 درصد مربوط به مالیات بر ثروت و 25 هزار  میلیارد تومان نیز مربوط به مالیات بر کالا و خدمات (ارزش افزوده و ...) بوده است.

گفتنی است سقف استفاده از تسهیلات تبصره 100 قانون واریز به دستگاه کارت خوان تا سقف 4.8 میلیارد تومان بوده است.

تازه‌ترین گزارش سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد، 950 هزار مودی از پرداخت مالیات معاف شده و بیش از 500 هزار مودی نیز مالیاتی بین صفر تا 5 میلیون تومان برای عملکرد سال 1400 پرداخت کرده‌اند.

از سوی دیگر حدود 110 هزار مودی مالیاتی بین 5 تا 10 میلیون تومان و درمجموع حدود 1000 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند. این درحالی است که 50 هزار مودی از سراسر کشور بین 10 تا 20 میلیون تومان مالیات و معادل 760 میلیارد تومان به سازمان مالیاتی کشور (خزانه داری کل) پرداخته کرده‌اند.

همچنین 16 هزار مودی از سراسر ایران نیز بیش از 30 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند که مجموع پرداختی این گروه نیز به حدود 1000 میلیارد تومان رسیده است. 

بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی همچنین نشان می‌دهد برابر ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درآمد از انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گرانقیمت حاصل شده است.

آخرین اعلام سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مالیات از محل خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته دریافت شده است.

از سوی دیگر در دو ماهه نخست امسال  فقط ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از خانه‌های گرانقیمت وصول مالیات داشته است.

در این بین، آخرین آمار اعلام شده به ایسنا در اواخر سال گذشته درباره وضعیت پرداخت مالیات خانه‌های لوکس بیانگر این است که تا آن زمان معادل ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...