27 درصد برق سهم 10 درصد مشترکان است

27 درصد برق سهم 10 درصد مشترکان است

27 درصد برق سهم 10 درصد مشترکان است؛ 10 درصد مشترکان بین الگو تا 1.5 برابر الگو، 6 درصد بین 1.5 تا 2 برابر الگو و چهار درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو هستند.

به گزارش ، مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر در این‌باره اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی (یکم خرداد) تاکنون 25 میلیون قبض برق برای مشترکان صادر شده است که 35 درصد این مشترکان نسبت به میزان مصرف دوره گذشته خود، مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شده‌‌اند.

عبدالامیر یاقوتی درباره تقسیم‌بندی مناطق کشور گفت: مناطق عادی را مرکز و شمال کشور مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کردستان و کرمانشاه تشکیل می‌دهد که 22 میلیون از 32 مشترک در این مناطق وجود دارند.

به‌گفته یاقوتی، در منطقه گرم یک که حوزه جنوب کشور ازجمله خوزستان، بوشهر، هرمزگان، بخشی از سیستان و بلوچستان، بخشی از کرمان جنوب و بخشی از فارس جنوب را شامل می‌شود، 4 میلیون مشترک وجود دارد

او افزود: منطقه گرم دوم در سراسر کشور پراکنده است که 160 هزار مشترک را در خود جای داده است، در منطقه گرم سه که منطقه کویری مرکز کشور را ازجمله قم، بخشی از کاشان و یزد شامل می‌شود، یک میلیون مشترک برق وجود دارد و اما در منطقه گرم چهار که حوزه مرطوب و نیمه‌معتدل را به خود اختصاص می‌دهد و نیمه شمالی کشور را ازجمله گلستان، مازندران، گیلان و ... را شامل می‌شود بالغ‌بر پنج میلیون مشترک برق وجود دارد.

یاقوتی یادآور شد: 40 درصد انرژی در نواحی عادی، 40 درصد در مناطق گرمسیر یک و 20 درصد در دیگر مناطق کشور به ویژه مناطق گرمسیر چهار مصرف می‌شود. بر این اساس بیشترین سهم انرژی برق کشور در مناطق عادی و گرمسیر یک بوده که برابر 80 درصد انرژی مصرفی کل کشور است.

او با بیان اینکه در کل کشور 80 درصد مشترکان زیر الگو، برق مصرف می‌کنند در تشریح الگوی مصرف، اظهار کرد: 10 درصد مشترکان بین الگو تا 1.5 برابر الگو، 6 درصد بین 1.5 تا 2 برابر الگو و چهار درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو هستند.

یاقوتی تصریح کرد: 6 درصد مشترکان پرمصرف میزان 15 درصد مصرف برق و چهار درصد دیگر این دسته از مشترکان، 12 درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند. به‌طور کلی 27 درصد انرژی کشور توسط 10 درصد مشترکان مصرف می‌شود.

راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق

مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر ضمن تشریح برخی راهکارها برای کاهش میزان برق مصرفی خانوار، گفت: خاموش کردن لامپ‌های اضافی، خاموش کردن تلویزیون در زمان‌هایی که نیازی به استفاده از آن نیست، قرار دادن درجه کولرهای آبی روی دورکند و ... ازجمله راهکارهای ساده اما موثر در کاهش میزان مصرف برق مشترکان به شمار می‌رود.

یاقوتی اضافه کرد: قرار دادن درجه کولرهای آبی روی دور کند، میزان مصرف کولر را تا 50 درصد کاهش می‌دهد و در کولرهای گازی بین 22 تا 25 درجه به‌ازای هر یک درجه از 15 تا 20 درصد مصرف انرژی کولرها کاهش می‌یابد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...