هشدار درباره وضعیت اشعه فرابنفش در تهران

هشدار درباره وضعیت اشعه فرابنفش در تهران

هشدار درباره وضعیت اشعه فرابنفش در تهران؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هشدار داد که وضعیت تابش اشعه فرابنفش (UV) در تهران بحرانی شده و به عدد ۱۲ رسیده است.

به گزارش ، سمیه رفیعی با بیان این مطلب و تداوم افزایش دمای هوا افزود: در این راستا ضروری است شهروندان از قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید از ساعت 8 صبح تا 17 به‌طور جدی پرهیز کرده و ضمن استفاده از تجهیزات مراقبتی مانند کرم‌های ضدآفتاب، لباس و عینک‌های مناسب از استخرهای سرباز استفاده نکنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: در این‌باره به‌طور قطع دستگاه‌های مسوول باید اطلاع‌رسانی مناسب و بموقع انجام دهند. فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در هفته پیش رو از متولیان امر درباره اقدامات انجام شده گزارش خواهد خواست.

رفیعی با بیان اینکه تداوم گرما در این روزها موجب تعطیلی در کشور شده است، افزود: در حالی تهرانی‌ها این روزها تداوم گرمای 40 درجه را تجربه می‌کنند که براساس گزارشات هواشناسی استان تهران، رکورد گرمای استان در مردادماه 1392 با 45.6 درجه سانیتگراد در ورامین ثبت شده است. در شهر تهران هم در تیرماه سال‌های 37، 52 و 54 دمای 43 درجه و در تیرماه سال‌های 74، 82، 87 و مردادماه 92 دمای 42.6 رکورد زده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر از ابتدای سال زراعی 1401 (مهرماه) تاکنون در مقایسه با دوره بلندمدت 30 ساله، متوسط دما در استان تهران یک درجه و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.6 درجه افزایش داشته است. همچنین از ابتدای فصل تابستان تا 12 مرداد متوسط کمینه دما 0.8 درجه، بیشینه 0.9 درجه و میانگین 0.9 درجه افزایش نسبت به دوره بلندمدت 30 ساله را در استان تهران شاهدیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: همه این آمارها نشان می‌دهد موضوع تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی تاثیر خود را با سرعتی بیش از تصور بر زندگی و حیات کشور و منطقه ما گذاشته است و اگر هرچه سریعتر اقدام موثری صورت نگیرد همه متضرر خواهند شد.

رفیعی گفت: فراکسیون‌ محیط زیست مجلس به طور جدی پیگیر ایجاد آژانس منطقه‌ای پارلمانی مقابله با تغییر اقلیم و گردوغبار با عضویت کشورهای عضو منا و پارلمان اروپا است. در این راستا تلاش‌های بسیاری با حمایت قالیباف انجام‌ شده که امیدواریم به زودی شاهد شکل‌گیری این اجماع منطقه‌ای و پس از آن آغاز فعالیت‌های هماهنگ برای مقابله و سازگاری با این پدیده با حمایت‌های مجامع قانون‌گذار منطقه باشیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...