وزیر صمت: به سمت اقتصاد بازار حرکت می‌کنیم

وزیر صمت: به سمت اقتصاد بازار حرکت می‌کنیم

وزیر صمت: به سمت اقتصاد بازار حرکت می‌کنیم؛ قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و ما باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کنیم جایی که تنوع و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، تنظیم خواهد شد.

به گزارش ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب اظهار داشت که وزارت صمت نقشی در تعیین قیمت‌ خودروها ندارد ولی تلاش ما این است که کیفیت و استانداردها را بهبود ببخشیم و همچنین با وضع قوانین، پیگیر عملی شدن تعهدات ایجاد شده، باشیم.

عباس علی‌آبادی تاکید کرد: واقعیت این است که باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کرد. در اقتصار بازار، تنوع و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، همه موارد تنظیم خواهد شد. در حال حاضر در یک ناترازی قرار داریم و این ناترازی موجب شده تا در برخی دوره‌ها ورود کنیم اما امیدواریم که بتوان این ناترازی را به‌ نحوی حل کنیم که دیگر نیاز به ورود و دخالت ما نباشد.

علی‌آبادی با یادآوری اینکه وزارت صمت نقشی در تعیین قیمت خودرو ندارد و خودروها طبق قواعدی تعیین قیمت می‌شوند، درباره تعیین تکلیف و اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی، گفت: در جلسات شورای رقابت، نماینده و عضوی از وزارت صمت حضور دارد اما این نهاد تحت نظارت ما نیست بنابراین تصمیم‌گیر نهایی پیرامون اصلاح قیمت‌ها یا هر موضوعی پیرامون قیمت‌ها برعهده خود شوراست.

وزیر صمت درباره کاهش قیمت‌ خودروها نیز خاطرنشان کرد که احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد و به نظر ما می‌تواند اتفاق بیفتد ولی به این شرط که همه به هم کمک کنیم. در حال حاضر سیر کاهشی خوبی اتفاق افتاده است و بهتر نیز خواهد شد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...