واگذاری زمین به متقاضیان سکونت در جزیره ابوموسی

واگذاری زمین به متقاضیان سکونت در جزیره ابوموسی

واگذاری زمین به متقاضیان سکونت در جزیره ابوموسی؛ به هر ایرانی که متقاضی سکونت در جزیره ابوموسی باشد یک قطعه زمین واگذار می‌شود.

به گزارش ، معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای واگذاری زمین در جزیره ابوموسی به متقاضیان خبر داد و گفت: این واگذاری بدون در نظر گرفتن فرم ج سبز عملیاتی می‌شود.

ارسلان مالکی با بیان اینکه بتوانیم 4 میلیون مسکن را طی 4 سال بسازیم نیازمند فراهم آوردن زیرساخت ارتباط بین بخش خصوصی و دولت هستیم اظهار کرد: با وجود آنکه حدود 7 هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور داریم اما کمتر از یک درصد این شرکت‌ها به حوزه ساخت‌وساز و ساختمان وارد شده‌اند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های پروژه‌های ساخت‌وساز مسکن، قیمت تمام‌شده است باتوجه به این مسأله باید بتوانیم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تولید را ارزان‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با رد ادعای تأمین زمین فاقد ارزش برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: هرچه زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده را به این طرح اختصاص داده‌ایم و در برخی از شهرها ناچار شدیم کمبود زمین را از طریق الحاق برطرف کنیم.

مالکی همچنین درباره واگذاری زمین به مردم در جزیره ابوموسی تصریح کرد: در این زمینه به هر ایرانی که متقاضی سکونت در جزیره ابوموسی باشد یک قطعه زمین واگذار می‌شود.

واگذاری زمین‌های ۳۰۰ متری در جزیره ابوموسی

پیش از این نیز مهدی دوستی، استاندار هرمزگان یکی از کارهای مهم صورت گرفته برای عمرانی‌سازی جزایر خلیج‌فارس را حذف شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای جزیره ابوموسی برشمرد و اعلام کرده بود: «برای شهرستان ابوموسی شرط فرم «ج» را حذف کردیم و هر ایرانی می‌تواند یک خانه در ابوموسی داشته باشد، به هر فرد در قطعات ۳۰۰ متری زمین تخصیص می‌یابد و تسهیلات مسکن نیز داده خواهد شد.

فرم «ج» به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او پنج سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند.

همچنین این افراد باید وام خرید یا ساخت مسکن نگرفته و از اواخر سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده باشند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...