امضای سند همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و کراچی

امضای سند همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و کراچی

امضای سند همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و کراچی؛ اتاق بازرگانی تهران و کراچی سند همکاری امضا کردند و متعهد به توسعه روابط دوجانبه با هدف افزایش مراودات اقتصادی و مبادلات تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور شدند.

به گزارش ، در جریان سفر سه روزه وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به پاکستان یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی و صنعت کراچی به امضا رسید.

امضای این تفاهم‌نامه یکی از دستاوردهای اقتصادی سفر حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه او، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران محسوب می‌شود.

امیرعبداللهیان در سفر سه روزه به پاکستان دیدارهای زیادی با مقامات این کشور ازجمله همتای خود، بلاول بوتو زرداری داشت و در این دیدارها راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

در روز پایانی این سفر در کراچی، مرکز ایالت سند (Sindh)، همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و پاکستان با حضور وزیر امور خارجه کشورمان، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه و مراد علی شاه سروزیر ایالت سند، رئیس سازمان توسعه تجارت پاکستان، استاندار ایالت سند و جمعی از دیگر مقامات بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور برگزار شد.

در جریان این همایش یک سند همکاری در حضور مقامات ایالت سند بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی و صنعت کراچی برای ایجاد یک چارچوب همکاری حول محورهایی ازجمله تبادل اطلاعات و گزارش‌های اقتصادی درباره بازارهای دو کشور، معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، اعتبارسنجی شرکت‌ها، برگزاری رویدادهای مشترک اقتصادی و ایجاد شبکه تجاری میان خریداران و فروشندگان در استان تهران و ایالت سند به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه را محمد طارق یوسف، رییس اتاق بازرگانی و صنعت کراچی و حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران امضا کردند و متعهد به توسعه روابط دوجانبه با هدف افزایش مراودات اقتصادی و مبادلات تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور شدند.

همچنین در جلساتی با تجار و بازرگانان شاخص این ایالت، توافقاتی به منظور انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌های نساجی، برق و صنایع شیمیایی و نیز بازدیدهایی از مراکز صنعتی مستقر در کراچی صورت پذیرفت و قرار شد، ظرف روزهای آتی تعدادی از فعالان اقتصادی پاکستانی برای ادامه مذاکرات به تهران سفر کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی اتاق تهران، هیات تجاری اعزامی اتاق بازرگانی تهران در حوزه‌های نساجی، انرژی، صنایع غذایی و شیمیایی و ... ، به نمایندگی از بخش خصوصی، وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی ‌کردند.

در این سفر تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ازجمله حمیدرضا صالحی و محمدرضا غفراللهی نیز حضور داشتند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...