بی‌خبری اتاق اصناف از نتایج پرونده‌های تخلف صنفی

بی‌خبری اتاق اصناف از نتایج پرونده‌های تخلف صنفی

بی‌خبری اتاق اصناف از نتایج پرونده‌های تخلف صنفی؛ معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد که برای 5 درصد از بازرسی‌های انجام شده، پرونده تشکیل شده اما ما از نتایج آن بی‌خبریم.

به گزارش ، بهنام نیک‌منش با بیان این مطلب افزود: بالغ‌بر 861 هزار و 515 مورد بازرسی از واحدهای صنفی در 4 ماهه نخست 1402 انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این چهارماه بالغ‌بر 42 هزار و 576 فقره پرونده تخلفاتی (برابر 4.94 درصد بازرسی‌های انجام شده) به ارزش 176 میلیارد و 10 میلیون و 769 هزار تومان تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است که به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین اتاق اصناف ایران با نهادهای نظارتی (به‌رغم پیگیری‌های به‌عمل آمده) هیچ اطلاعاتی از نتایج حاصله در دسترس نیست.

نیک‌منش ادامه داد: بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به گرانفروشی با کاهش 20 درصدی، عدم درج قیمت با کاهش 36 درصدی و عدم صدور صورتحساب با کاهش 31 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در چهارماهه اول 1402 تعداد 48 هزار و 904 فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که از این تعداد 47 هزار و 482 فقره قابل پیگیری بوده است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، نیک‌منش اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده از بررسی این شکایات، 24 درصد منجر به رضایت شاکی شده، 30 درصد غیرمتخلف و 26 درصد متخلف تشخیص داده شده‌اند. همچنین 20 درصد این شکایات در دست بررسی است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...