الزام به انتشار اطلاعات اجاره‌بهای املاک دولتی

الزام به انتشار اطلاعات اجاره‌بهای املاک دولتی

الزام به انتشار اطلاعات اجاره‌بهای املاک دولتی؛ دولت مکلف است اطلاعات میزان اجاره‌بهای املاک و مستغلات اجاره داده شده خود را براساس اطلاعات ثبت شده در سادا، محاسبه و به صورت اطلاعی منتشر کند.

به گزارش ، به‌منظور شفاف‌سازی هزینه فرصت املاک و مستغلات دولتی و مدیریت اموال دولت، دولت مکلف است برای املاک و مستغلات ملکی دولتی در اختیار هر دستگاه اجرایی براساس اطلاعات ثبت شده املاک در سامانه سادا برابر اجاره‌بها را محاسبه و به صورت اطلاعی منتشر کند.

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ 7 تیرماه 1402هیات وزیران درخصوص «دستورالعمل اجرایی بند ق تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور» طی نامه شماره 87147 در تاریخ 21 مرداد 1402 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

بند ق تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور به شرح زیر است:

تبصره 11 – مسکن و حمل‌ونقل

ق – به‌منظور شفاف‌سازی هزینه فرصت املاک و مستغلات دولتی و مدیریت اموال دولت، دولت مکلف است برای املاک و مستغلات ملکی دولتی در اختیار هر دستگاه اجرائی براساس اطلاعات ثبت شده املاک در سامانه سادا معادل اجاره‌بها را محاسبه و به صورت اطلاعی منتشر کند.

دستورالعمل اجرائی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...