پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای اربعین از 29 مرداد

پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای اربعین از 29 مرداد

پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای اربعین از 29 مرداد؛ پیش‌فروش بلیت قطارهای تهران-کربلا از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 29 مردادماه 1402 به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان این مطلب در نشست خبری اظهار داشت: قیمت بلیت قطارهای تهران-کربلا از ۹۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

میعاد صالحی افزود: قطار تهران کربلا ۲۸ ساعت مدت سیر دارد و پیش از این هیچ امکاناتی نداشته است، اما با تعامل صورت‌گرفته مسئولان کشور عراق امکانات و زیرساخت‌ها فراهم شد و از هفته آینده این قطار ترکیبی از تهران به شلمچه که با قطار چهار ستاره طی می‌کنند و سپس مسافران پیاده شده و ۳۰ کیلومتر با اتوبوس طی می‌کنند تا بصره و از بصره مجدد سوار قطار می‌شوند.

وی اضافه کرد: زمان طی مسیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود. مدت ۲ ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است سپس ۳۰ کیلومتر را زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند، بعد از آن به مدت هشت ساعت در قطار بصره تا کربلا خواهند بود.

صالحی ادامه داد: شرکت راه‌آهن از ابتدای ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر که روزهای اربعین است خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: هر قطار باتوجه به محدودیت نوع قطار در بصره  ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد اما برای ظرفیت قطارهای داخلی تهران -خرمشهر و تهران شلمچه باتوجه به آن که قطارهای فوق‌العاده در نظر گرفته شده بیش از ۶۰۰ هزار نفر ظرفیت ایجاد شده است.

وی درباره قیمت بلیت قطار ایران-کربلا تصریح کرد: باتوجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قیمت قطار تهران-کربلا با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در بخش عراق، قیمت کل مسیر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای مسیر تهران-کربلا با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: قیمت بلیت قطار چهارتخته چهارستاره از تهران به خرمشهر ۳۹۰ هزار تومان است.

صالحی اضافه کرد: طی تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال ادامه فعالیت دارد، برای شروع هفته‌ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته‌ای دو قطار تهران-کربلا خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: برای شهرهای دیگر که تقاضا داشته‌اند قطارهای فوق‌العاده مستقیم می‌گذاریم. از زاهدان، کرمان و یزد به‌طور مستقیم به مقصد خرمشهر قطار فوق‌العاده گذاشته‌ایم. همچینن از شهر ساری به مقصد کرمانشاه برای نخستین بار قطار مستقیم گذاشته‌ایم. از مبدا مشهد به مقصد کرمانشاه و مشهد به خرمشهر نیر ظرفیت قطارها را دوبرابر کرده‌ایم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...