افزایش تا ۳۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوسرانی

افزایش تا ۳۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوسرانی

اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

به گزارش صنعت‌صنف، اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی لایحه نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به بررسی قیمت بلیت اتوبوس پرداختند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق بررسس‌های انجام شده متوسط افزایش نرخ بلیت بخش خصوصی و عمومی در اتوبوسرانی ۲۵ درصد در نظر گفته شده است، گفت: البته در برخی خطوط مبلغ کرایه نامتناسب بود که به آنها اجازه داده شده است تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند و به‌طور میانگین ۲۵ درصد بلیت اتوبوس افزایش پیدا می‌کند.

سید جعفر تشکری هاشمی اضافه کرد: همچنین کرایه اتوبوس‌های دربستی نسبت به امسال ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اتوبوس معلولان، جانبازان و... رایگان پیش‌بینی شده است، گفت: در این لایحه قید کردیم در صورتی که اتوبوسرانی بتواند تجهیزات لازم را تأمین کند می‌تواند مشابه مترو از بلیت تک سفره استفاده کند.

در ادامه آقامیری، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه‌های اتوبوس باید تأمین شود و متأسفانه بخش خصوصی به‌دلیل مشکلات در تعمیر و نگهداشت رغبتی به فعالیت ندارد، گفت: باید تعادل را درباره نرخ کرایه نگه داریم تا هم اتوبوسرانی هزینه‌هایش تأمین شود و هم به مردم فشار نیاید و باید مشوق‌هایی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه در روزهای پنجشنبه و جمعه سبب افزایش رغبت رانندگان می‌شود، گفت: اگر کرایه اتوبوس در روزهای پنجشنبه و جمعه اصلاح نشود رانندگان به سرخط نمی‌آیند و خانواده‌ها مجبورند چندین برابر کرایه را هزینه دیگر وسایل کنند.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...