مالیات‌ را با هوش مصنوعی از مردم می‌گیریم

مالیات‌ را با هوش مصنوعی از مردم می‌گیریم

مالیات‌ را با هوش مصنوعی از مردم می‌گیریم؛ ما با استفاده از هوش مصنوعی واریزی به حساب افراد را بررسی می‌کنیم و حساب‌های شخصی مشکوک به تجاری را مورد رصد قرار می‌دهیم.

به گزارش ، رییس سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب تاکید کرد: مودیان، فعالان اقتصادی و اصناف، خودشان و مردم را برای کارت به کارت کردن به زحمت نیندازند زیرا حساب‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدهادی سبحانیان در یک برنامه تلویزیونی افزود: برداشت غلطی به وجود آمده که فقط از کارتخوان‌ها مالیات دریافت می شود در حالیکه اینگونه نیست. ما با استفاده از هوش مصنوعی واریزی به حساب افراد را بررسی می‌کنیم و حساب‌های شخصی مشکوک به تجاری را مورد رصد قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کم‌کاری کرده‌اند مشمول مالیات می‌شوند، گفت: بانک مرکزی سهمیه پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها تعیین کرده بود که برخی بانک‌ها به آن عمل نکرده‌اند و ما برای همه بانک‌ها برگه تشخیص مالیات صادر کرده‌ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان از حساب بانک‌ها در این باره مطالبه شده است که این بانک‌ها عتراض کرده‌اند افراد برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده‌اند و اکنون این موضوع در مرحله دادرسی است. ما به دنبال گرفتن مالیات از بانک‌ها در قبال اشخاصی هستیم که به بانک‌ها مراجعه کردند ولی تسهیلات دریافت نکرده‌اند.

سبحانیان یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ خودروهای بالای یک میلیارد تومان لوکس محسوب می‌شدند. ما ۲۵۲ هزار خودرو را شناسایی کردیم که مبلغ مالیات آنها ۲.۳ هزار میلیارد تومان بود. امسال خودروهای بالای سه میلیارد تومان لوکس هستند، از این رو تعداد خودروهای لوکس به ۱۷۰ هزار دستگاه رسیده که مالیات آنها به 3000 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ خانه‌های بالای ۱۵ میلیارد تومان لوکس حساب می‌شدند که ۴۳ هزار مورد با مبلغ مالیاتی ۲.۲ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و امسال خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد تومان لوکس به حساب می‌آیند که در این رابطه ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران داریم.

به‌گفته وی، برای ۵۰۰ سلبریتی و اینفلوئنسر پرونده تشکیل شده که مالیات آنها ۳۰ میلیارد تومان است.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عزم سازمان امور مالیاتی برای مالیات‌ستانی عادلانه جدی است، گفت: مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف صفر است.

به گفته وی، در ابتدای امسال برای حدود ۱۹۵۰ شرکت در سامانه مودیان صورتحساب الکترونیک صادر می‌شد که ظرف پنج ماه این تعداد به بیش از ۳۳ هزار شرکت رسید.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قانون تسهیل مودیان در سامانه قانون پایانه فروشگاهی در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: برای فروشندگانی که در حلقه‌های پایانی قرار دارند، تسهیل‌گری صورت گرفته است. نباید مردم را به سختی بیاندازیم اما فروشندگانی که در حلقه‌های میانی قرار دارند باید به تکالیف قانونی عمل کنند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...