ایجاد 4500 طرح اشتغالزایی در همدان و قم

ایجاد 4500 طرح اشتغالزایی در همدان و قم

ایجاد 4500 طرح اشتغالزایی در همدان و قم؛ با همکاری بنیاد برکت بالغ‌بر 4 هزار و 500 طرح اشتغالزایی در استان‌های همدان و قم ایجاد شده است.

به گزارش ، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان اینکه امسال در استان همدان هدفگذاری ایجاد 3 هزار طرح اشتغالزایی صورت گرفته است، افزود: با ایجاد این سه هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور با کمک و همت تسهیلگران، شاهد اشتغال 5 هزار نفر در این استان خواهیم بود.

مرتضی نیازی با اشاره به اینکه شهرهای استان همدان ازجمله نهاوند، کبودرآهنگ و ملایر در حوزه‌های مبل و منبت‌کاری، سفالگری، راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی و کارگاه‌هایی برای ایجاد اشتغال در منزل تمرکز کرده است، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 700 طرح در این استان ایجاد شده است.

او ادامه داد: ایجاد بسترهای کارگاهی برای ساخت قطعات خودرو و همچنین ایجاد کارگاه‌های خیاطی ازجمله برنامه‌هایی است که در این بخش باید برنامه‌ریزی شود.

نیازی با تاکید بر اینکه در دیگر استان‌ها ازجمله استان قم هم هدفگذاری برای ایجاد یکهزار و 500 طرح اشتغالزا در دستور کار قرار گرفته است و تا به امروز 500 طرح اجرایی شده است، اضافه کرد: این طرح‌های اشتغالزایی در همه رسته‌ها ازجمله صنایع دستی، خیاطی، مشاغل فنی و خدمات عمومی اجرایی شده است.

نیازی یادآور شد: با معاونت امور زنان در قالب طرح شمسا در استان قم تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که از طریق آن برای بانوان سرپرست خانوار و بانوانی که مشکل دارند فرصت‌های شغلی ایجاد شده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور تصریح کرد: درراستای تحقق شعار سال، اجرای ۷ هزار طرح حمایت از اقشار خاص در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد که از این تعداد، ۲ هزار طرح درجهت حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

به‌گفته وی، همچنین ۱۵۰۰ طرح حمایت از کولبران و سوخت‌بران، یکهزار طرح خانواده شهدا و ایثارگران، ۵۰۰ طرح زندانیان آزادشده و خانواده زندانیان و ۵۰۰ طرح طلاب و خانواده طلاب ازجمله طرح‌های حمایتی بنیاد برکت است.

نیازی اظهار کرد: بنیاد برکت امسال ۱۵۰۰ طرح حمایت از معلولان و خانواده‌های آنها را در دستور کار دارد.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...