توزیع کامل میوه‌های تنظیم بازاری تا 13 فروردین

توزیع کامل میوه‌های تنظیم بازاری تا 13 فروردین

معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ابلاغ نشده است، گفت: تغییری در قیمت نهاده‌های دامی ایجاد نشده است و مانند سال گذشته عمل می‌کنیم.
به گزارش صنعت‌صنف، عباس عسکرزاده در نشست خبری «آغاز مانور سراسری تشدید نظارت بر قیمت کالاهای اساسی» درباره قیمت مرغ اظهار داشت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور 31 هزار تومان است و این محصول در برخی از استان‌های کشور به قیمت کمتری نیز فروخته می‌شود.
عسکرزاده افزود: این نرخ با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولیدکننده و توزیع‌کننده است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی بر این قیمت‌ها نظارت دارد.
وی ادامه داد: از ابتدای قبول مسئولیت بازار محصولات کشاورزی براساس قانون انتزاغ، 367 هزار بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی داشته‌ایم که کمتر از 10 درصد آنها منجر به تشکیل پرونده شده است.
وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و به صورت شبانه‌روزی بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت دارد؛ در بازار مرغ و تخم‌مرغ نیز با وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل وجود داشت نیاز استان‎های مختلف تامین و کمبودهای مقطعی از استان‎های همجوار تامین شد.
عسکرزاده گفت: گزارشی از گرانفروشی مرغ در بازار نداشتیم و تنها در مواردی شاهد گرانفروشی مرغ‌های بسته‌بندی شده بودیم که با واحدهای متخلف نیز برخورد صورت گرفت.
وی درباره قیمت و کیفیت و توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید گفت: تا هفتم فروردین‌ماه 72 درصد میوه شب عید در بازار توزیع شده و برآورد می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروزی کل میوه شب عید در بازار توزیع شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره دلایل واردات گوشت قرمز با وجود تولید این محصول در کشور گفت: به نظر می‌رسد که دلال‌ها در بازار گوشت قرمز ورود کرده و قیمت این محصولات را به صورت غیرواقعی بالا برده‌اند به همین منظور تا زمانی که قیمت‌ها کاهش نیابد به حدی فراوانی ایجاد می‌کنیم تا قیمت‌ها کنترل شود
وی در پاسخ به سوالی درباره واردات گوشت آلوده برزیلی به کشور ضمن تکذیب این موضوع گفت: در برخی از شبکه‌های اجتماعی شایعاتی ایجاد می‌شود که ما به ازای بیرونی ندارد و ما هر محصولی که از کیفیت لازم برخوردار نباشد عودت می‌دهیم کما اینکه درگذشته نیز محصولات روغن و ذرت را عودت داده‎ایم.
وی همچنین خبر از آغاز خرید تضمینی گندم داد و گفت: خرید تضمینی گندم در استان سیستان و بلوچستان با خرید 10 هزار تن از این محصول توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران  آغاز شد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی ازجمله نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی و روغن خام به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است، گفت: ابلاغیه‌ای برای حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است و طبق سال 1400 عمل می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...