جلوگیری از وضع قوانین خلق‌الساعه در بخش كشاورزی

جلوگیری از وضع قوانین خلق‌الساعه در بخش كشاورزی

جلوگیری از وضع قوانین خلق‌الساعه در بخش كشاورزی؛ تشکل‌های کشاورزی بخش خصوصی آمادگی دارند تا هرگونه مشاوره و کمک لازم را در اختیار سفارت‌خانه‌ها برای تسهیل صادرات تولیدات کشاورزی قرار دهند.

به گزارش ، عضو مجمع ملی كشاورزان خبره ایران با بیان این مطلب در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو درباره چگونگی ایجاد تسهیلات در روند تجارت محصولات كشاورزی اظهار داشت: كشور ما پتانسیل بسیار بالایی در بخش كشاورزی دارد اما آنچه كه دریافت می‌کنیم كمتر از چیزی است كه باید باشد.

سیدمهدی قریشی تداوم در روش‌ها و سیاست‌گذاری‌ها و جلوگیری از وضع قوانین خلق‌الساعه را در بخش كشاورزی ضروری برشمرد و افزود: مسئولان باید از كشاورزان حمایت همه‌جانبه داشته باشند و زمینه شركت آنها را در نمایشگاه‌های صادراتی فراهم كنند.

قریشی اضافه کرد: از ۱۷ اقلیمی كه در دنیا وجود دارد بالغ‌بر 14 اقلیم آن در ایران وجود دارد بنابراین باید بیشتر از اینها كار كنیم و به كشاورزان بها دهیم. درحقیقت هم مسئولان دولتی باید تسهیلات ایجاد كنند و هم كشاورزان در حد توان كار خود را انجام دهند.

عضو مجمع ملی كشاورزان خبره ایران با تأكید بر اینكه سفارتخانه‌های ایران در دیگر کشورها باید در حوزه اقتصادی و تسهیل صادرات فعال‌تر باشند، گفت: هرجا هیأت، وزیر و یا مقامی از ایران سفر می‌كند حتماً باید یك كارشناس كشاورزی هم در آن هیأت حضور داشته باشد.

به‌گفته وی اگرچه كار سفارتخانه‌ها، سیاسی است اما در كنار آن، اقتصاد هم بخش مهمی است و هر كاردار باید یك نماینده اقتصادی کنار خود داشته باشد و چشم و گوش كشاورزانی باشد كه می‌خواهند در صادرات فعالیت كنند.

سیدمهدی قریشی تصریح كرد: تشكل‌های بخش خصوصی کشاورزی آمادگی همکاری و فعالیت بیشتر و ارائه اطلاعات به سفارت‌خانه‌ها در این حوزه را دارند و فقط كافی است كه دولت حمایت كند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...