تنظیم ساعات کاری مدارس روی مصوبه اسفند 1401

تنظیم ساعات کاری مدارس روی مصوبه اسفند 1401

تنظیم ساعات کاری مدارس روی مصوبه اسفند 1401؛ ساعت کاری مدارس، بانک‌ها، ادارات، اصناف و بازاریان و دستگاه‌های نظامی براساس مصوبه اسفندماه 1401 اجرا می‌شود.

به گزارش ، مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این مطلب درباره جزییات تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اداری شهر تهران و دیگر استان‌ها اظهار داشت: طبق مصوبه ۲۸ اسفندماه 1401، تغییر ساعت اداری درراستای ارتقاء بهره‌وری اعمال شده و به این ترتیب است که واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۶:۳۰ و واحدهای صنعتی از ساعت هفت صبح آغاز به کار خواهند کرد.

نازک نوبری درباره ادارات نیز گفت که دستگاه‌های ملی مستقر در شهر تهران از ساعت 7 تا ۹ صبح شناور بودن ساعت آغاز به کار را دارند و می‌توانند ساعت حضور خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و ساعات کاری واحدهای استانی که شامل استان تهران و دیگر استان‌هاست از ساعت هفت صبح شروع خواهد شد.

نوبری افزود: ساعت پایان کار هم به ضابطه‌ای برمی‌گردد که برای هر دستگاه تعیین شده است. به‌عنوان نمونه برای دستگاه‌های اجرایی در پنج روز هفته از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۶:۳۰و در روزهای پنجشنبه نیز از ساعت شش صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ تعیین شده است که در کل کشور پیاده خواهد شد.

مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور درباره اینکه دستگاهی که از ساعت هفت صبح آغاز به کارش باشد پایان کارش چه ساعتی است؟ گفت: اگر جزو واحدهای ستادی مستقر در شهر تهران باشد، ساعت پایان کار این دستگاه ۱۵:۳۰ می‌شود چراکه آنها پنج روز در هفته ۴۴ ساعت باید کار کنند. اما اگر کارمندی ساعت ۹ حضور پیدا کند دو ساعت به این ساعت اضافه خواهد شد.

نوبری اضافه کرد: براساس این مصوبه، ساعت کاری بانک‌ها به این صورت تعیین شده است که از هفت صبح آماده به خدمت هستند اما ساعت ۷:۳۰ دقیقه مردم می‌توانند مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت هشت صبح و اصناف و بازایان هم از ساعت ۹:۳۰ صبح آماده به خدمت هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه این تغییر ساعات کاری برقرار خواهد بود یا از اول مهرماه به‌دلیل بازگشایی مدارس مشمول تغییرات دیگری خواهد شد؟ اظهار داشت: تغییر ساعتی در مهرماه نخواهیم داشت چراکه در همان مصوبه ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱، مدارس ساعت کارشان تعیین شده و آغاز به کار مدارس دوره ابتدایی ساعت هشت صبح و دوره متوسطه 1 و 2 ساعت ۷:۳۰ صبح است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...