تهران مصوبه افزایش قیمت نان ندارد

تهران مصوبه افزایش قیمت نان ندارد

تهران مصوبه افزایش قیمت نان ندارد؛ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم چراکه هرشب براساس تراکنشی که روی دستگاه نانوایی‌ها ثبت می‌شود یارانه دولت پرداخت می‌شود و یارانه اضافی توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گزارش ، فرماندار شهرستان تهران با اشاره به تشکیل تیم‌های مشترک فرمانداری تهران و سازمان تعزیرات گفت: مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان نداشته‌ایم بنابراین هر نانوایی که مرتکب تخلف کم‌فروشی و گرانفروشی شود برخورد جدی و پلمب در انتظارش خواهد بود.

احمد قیومی افزود: سازمان تعزیرات و بازرسی فرمانداری تهران گروه‌های مشترکی تشکیل داده‌اند و نانوایی‌هایی که از نرخ مصوب بیشتر دریافت می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهند. به صورت کلی تخلف نانوایی‌ها در دو بخش کم‌فروشی که وزن چانه نان کمتر از آنچه مصوب است و بخش گرانفروشی است و برخی نانوایی‌ها هردو تخلف را باهم انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر گرانفروشی‌ها مربوط انتخاب نان خاص و تحت عنوان نان دو رو خشخاشی و... است، اظهار داشت: طی روزهای گذشته و تنها در یک روز ۵ نانوایی که در این حوزه تخلف داشتند توسط تیم‌های مشترک جریمه و حتی پلمب آنها انجام شد که در صورت تکرار به سمت پس گرفتن پروانه خبازی آنها و دادن به فرد دیگر حرکت می‌کنیم.

قیومی اضافه کرد: مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم؛ دو نوع آرد یک و دو وجود دارد که دو قیمت دارد اما این قیمت‌ها روی نان تاثیر نمی‌گذارد چراکه هرشب براساس تراکنشی که روی دستگاه نانوایی‌ها ثبت می‌شود یارانه دولت پرداخت می‌شود و اثری نمی‌گذارد و یارانه اضافی تنها توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای مهرماه شاهد بودیم تعدادی از نانوایی‌ها با همین بهانه شروع به افزایش قیمت نان کرده بودند که برخورد لازم صورت گرفت.

بنابر اعلام ایسنا، فرماندار شهرستان تهران تاکید کرد: البته باید از منظر دیگری هم به موضوع نگاه کرد که مباحث مربوط به نانوایی‌ها در حال بررسی است. مصوبات افزایش نان در شهر تهران داده نمی‌شود و این مصوبات در سطح استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و فرمانداری تهران در آن جلسات یک عضو است ولی واقعیت این است که شهر تهران همانند دیگر مواد متفاوت از نقاط کشور است، در همین راستا صحبت‌های نانواها را شنیدیم که از کرایه نانوایی، حقوق و دستمزد کارگر و سهمیه آرد می‌گویند.

قیومی ادامه داد: نانوایی‌هایی که اجاره‌ای هستند شرایط برای آنها سخت شده است چراکه اجاره مغازه‌ها و حقوق و دستمزد در تهران افزایش داشته است که روی درآمد آنها به شدت تاثیر داشته برهمین اساس این موضوع به صورت خاص در حال بررسی است اما تا امروز مصوبه‌ای نداده‌ایم بنابراین تا روزی که مصوبه‌ای جدید نیاید هر نانوایی گرانفروشی کند و شهروندان اطلاع دهند، برخورد صورت می‌گیرد و در صورت تکرار، پلمب خواهند 
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...