سرعت اتمام اینترنت از دانلود بیشتر است

سرعت اتمام اینترنت از دانلود بیشتر است

سرعت اتمام اینترنت از دانلود بیشتر است؛ کاربران معترض به «تعریف ترافیک نامحدود در بسته‌های اینترنت» معتقدند که اینترنت نامحدود مفهومی ندارد و حتی قیمت آن گرانتر از بسته حجمی است.

به گزارش ، نارضایتی کاربران از بسته‌های اینترنت نامحدود اپراتورهای تلفن همراه این سوال را به وجود آورده که ممکن است اپراتورها با استفاده از سیاست مصرف منصفانه اینترنت، به نوعی در راستای کم‌فروشی اقدام کرده‌ باشند؟

چندی است برخی کاربران در تماس با ایسنا از بسته‌های نامحدود اپراتورهای تلفن همراه اعلام نارضایتی می‌کنند. طبق گفته این کاربران بسته‌های نامحدود اعلام شده از سوی این اپراتورها مناسب نبوده و پس حدود ۳۰ گیگ دیگر به کاربر اجازه مصرف از بسته را نمی‌دهد و برای عدم ایجاد نارضایتی به آن مصرف منصفانه می‌گویند.

کاربران بسیاری معترض به «تعریف ترافیک نامحدود در بسته‌های اینترنت» بوده و بر این عقیده اند که اینترنت نامحدود مفهومی ندارد وقتی برای آن آستانه مصرف بسته‌ای ۳۰ گیگ تعریف شده و حتی قیمت آن گرانتر از بسته حجمی است.

یا اینکه گفته می‌شود نحوه مصرف کاربر تغییری نکرده اما سرعت تمام شدن اینترنت وی حداقل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده یا با تماس با پشتیبانی اپراتورها متوجه شده که تماس تصویری از طریق پیام‌رسان های داخلی، در مصوبه نیم بها نمی‌گنجد و هزینه آن به صورت ترافیک خارجی محاسبه می‌شود.

در موارد دیگری گفته می‌شود که درباره وضعیت محاسبه حجم آپلود در بسته‌های اینترنت سال‌های گذشته ضوابطی وجود داشته اما ظاهرا حجم آپلود همانند حجم دانلود از حجم کل بسته اینترنت کم می‌کند.

به دنبال مسأله رخ داده و نارضایتی کاربران از موضوع گفته شده، پیگیری‌های لازم از اپراتورها درباره این موضوع انجام شد. اپراتور اول تلفن همراه در وب‌سایت خود پیش از خرید و تهیه بسته نامحدود توضیحاتی را برای کاربران اعلام و تأکید کرده است: به منظور بهبود تجربه همه کاربران اینترنت و حفظ کیفیت شبکه، «سیاست مصرف منصفانه» روی بسته اینترنت نامحدود اعمال می‌شود.

بدین ترتیب، سرعت اینترنت پس از عبور از آستانه مصرف منصفانه (۱۰۰ گیگابایت) کاهش خواهد یافت. مشترکان همچنان می‌توانند تا اتمام زمانی بسته به صورت نامحدود از آن استفاده کنند.

گفتنی است کاهش سرعت تنها در استفاده از بسته نامحدود اعمال شده و در دیگر بسته‌ها تغییری ایجاد نخواهد شد.

همچنین پیگیری‌های لازم برای ارائه توضیح از سوی اپراتور دوم تلفن همراه در این زمینه انجام شد اما تاکنون توضیحی از سوی این اپراتور اعلام نشده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...