شکایت از نانوایی‌ها آنلاین شد

شکایت از نانوایی‌ها آنلاین شد

شکایت از نانوایی‌ها آنلاین شد؛ با راه‌اندازی سامانه نظارت‌ برخط نانوایی‌های کشور، شکایات مردمی از نانوایی‌ها از طریق همین سامانه و به‌شکل برخط در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد.

به گزارش صنعت‌صنف، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازرسی‌ها در حوزه نان در گذشته به صورت شکایت‌محور بود اما اکنون عملکرد نانوایی‌ها از طریق سامانه‌های کارتخوان فروش نان، در خود واحد‌ صنفی انجام می‌شود و تخلفات احتمالی و گرانفروشی در این سامانه هوشمند قابل مشاهده است.

مسعود امراللهی اظهار داشت: نظارت هوشمند بر فروش نان، در تهران به صورت پایلوت آغاز شده است تا بر این اساس، نظارت‌ها برخط انجام شود.

وی تصریح کرد: بازرسان بعد از کشف هرگونه تخلف احتمالی در واحدهای نانوایی، اطلاعات آن را به صورت برخط به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می‌کنند.

امراللهی درباره نحوه نظارت بر فروش اینترنتی نان اظهار داشت: این برنامه فعلا به صورت پایلوت در فروش حضوری نان در نانوایی‌های تهران است اما درباره فروش اینترنتی نان وزارت کشور مدیریت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کارگروهی در شورای آرد و نان برای نظارت بر نان متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و به غیر از وزارت جهاد کشاورزی، بخش‌های دیگر نیز باید اقدمات نظارتی مشابه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروانه کسب نانوایی‌ها در حال حاضر توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها در حوزه نظارت بر بازار نان باید اقدامات نظارتی خود را داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کارتخوان‌های فروش نان در نانوایی‌ها باید در اختیار مردم باشند تا خود آنها بتوانند نان مور نیاز خود را انتخاب کنند و تنها در صورتیکه فردی کاربرد آن را بلد نبود، متصدی نانوایی می‌تواند عملیات را انجام دهد.

امراللهی اظهار داشت: این سامانه‌ها می‌توانند در عملکرد نانواهایی کشور شفافیت لازم را برقرار کنند و عملیات بازرسی در واحدهای نانوایی را تسهیل کنند.

همچنین معاون عملیات طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: با راه‌اندازی سامانه نظارت‌برخط نانوایی‌های کشور، اطلاعات عملکرد نانوایان به‌طور برخط در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بازرسان شورای آرد و نان قرار گرفته و از این پس نظارت بر نانوایی‌ها براساس این اطلاعات و به صورت هوشمندتر صورت می‌گیرد.

کورش نجم‌آبادی افزود: از ماه آینده و با صدور صورتحساب الکترونیکی برای نان، شکایات مردمی از نانوایی‌ها نیز از طریق همین سامانه و به‌شکل برخط در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دستگاه‌های کارتخوان مخصوص نانوایی‌ها منوی بازرسی هم ایجاد شده و در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد. تخلفات در سامانه ثبت و بعد از طی مراحل به تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات ارسال می‌شود.

مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان با اشاره به یکی از تخلفات انجام شده، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در یکی از تخلفات انجام شده به یکباره 1600 عدد نان با 4 تراکنش بانکی در فاصله چند دقیقه کارت کشیده شده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...