شیوه اصلاح امور کشور حاکمیت شایسته است

شیوه اصلاح امور کشور حاکمیت شایسته است

شیوه اصلاح امور کشور حاکمیت شایسته است؛ در کشور به‌دلیل عقب‌افتادگی‌های زیادی که داریم، نظام مدیریتی پاسخگو نیست بنابراین تنها شیوه اصلاح امور و جبران عقب‌ماندگی‌ها، حاکمیت شایسته است.

به گزارش ، رییس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جلسه شورای اداری شهرستان اردکان بر اهمیت اعمال حکمرانی شایسته در جامعه به منظور تعمیم عدالت اجتماعی و توسعه فراگیر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تأکید کرد.

محمود صلاحی یادآور شد: در کشور ما به‌دلیل عقب‌افتادگی‌های زیادی که داریم، نظام مدیریتی پاسخگو نیست چون زمانی می‌توان مدیریت خوب اعمال کرد که همه امور تعریف شده باشد و این خلاء در حال حاضر به چشم می‌خورد، بنابراین تنها شیوه اصلاح امور و جبران عقب‌ماندگی‌ها، حاکمیت شایسته است.

وی افزود: در حاکمیت شایسته، تدبیر و آگاهی حاکمان نقش اصلی را ایفا می‌کند که با همین توانمندی باید مدیرانی را در مسند امور قرارداد که دارای سه ویژگی شاخص باشند؛ ابتدا توانمندتر و آگاه‌ترنسبت به مدیران پیشین باشند. دوم متعهد و دارای سلامت نفس باشند و سومین ویژگی، درایت لازم در پیش بردن امور را داشته باشند یعنی بهترین‌ها انتخاب شوند.

صلاحی برآیند همه این ویژگی‌های مدیریت در حکمرانی شایسته را ریسک‌پذیری هوشمند و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برشمرد و گفت: در حکمرانی شایسته باید هر روز شاهد بهبود شرایط نسبت به گذشته بود به طوریکه این تحول برای مردم قابل لمس و درک باشد.

صلاحی که خود از سرداران جانباز جنگ تحمیلی است در ادامه سخنان خود به مناسبت آغاز هفته بسیج ضمن تشریح نقش و جایگاه این نیروی مردمی در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی کشور، تصریح کرد: به شهادت رسیدن 36 هزار دانش‌آموز بسیجی و تقدیم 213 هزار شهید در دوران دفاع مقدس بیانگر ایمان و اخلاص رزمندگان غیور و بسیجیان مخلص بوده است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و به خوبی نشان داد که این ارتش میلیونی همواره حافظ آب، خاک و دین در برابر متجاوزان و دشمنان قسم خورده میهن اسلامی است.

اضافه کرد: امروزه می‌بینیم بسیج الگویی برای شکل‌گیری نیروهای مردمی در بسیاری از کشورهای تحت ستم جهان غرب و حکومت‌های دست نشانده شده که نمونه آن گروه‌های مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، یمن و ... است.

رئیس هیات مدیره چادرملو، مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی را ازجمله ثمرات شکل‌گیری گروه‌های مقاوت اسلامی در منطقه دانست و خاطرنشان کر: 10 سال پیش این گروه در برابر ارتش رژیم اشغالگر با سنگ مقابله می‌کرد و امروز شاهد مبارزه آنها با انواع سلاح‌های سنگین هستیم.

وی ضمن تجلیل از مقاومت ستودنی فلسطینیان نوار غزه در برابر موج حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: فروریختن بیش از 35 هزارتن بمب بر سر زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در هفته‌های اخیر، موجی از احساس همدردی مردم جهان با مردم مسلمان فلسطین را به راه انداخته که بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: انشالله به زودی شاهد نابودی رژیم منحوس صهیونیستی و بازگشت آرامش در سرزمین‌های اشغالی باشیم.

گفتنی است در این جلسه فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و رؤسای سازمان‌ها شهرستان اردکان، مدیران نهادها و جمعی از مدیران صنایع حضور داشتند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...