ایجاد 1800 طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های فارس

ایجاد 1800 طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های فارس

ایجاد 1800 طرح اشتغالزایی در شهرستان‌های فارس؛ بنیاد برکت بالغ‌بر یکهزار و 800 طرح اشتغالزایی در حوزه زنجیره سبز و آبی و صنایع دستی در 16 شهرستان استان فارس ایجاد کرده است.

به گزارش، مجری بنیاد برکت در استان فارس با بیان اینکه هدفگذاری امسال بنیاد برکت در استان فارس ایجاد 3800 طرح اشتغالزایی در 16 شهرستان این استان بوده، گفت: تا به امروز یکهزار و ۸۰۰ طرح به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسیده است.

سعید خدایاری افزود: بنیاد برکت در شهرستان‌های کازرون، شیراز، ممسنی، خرم‌بید، کوار، سروستان، کوهچنار و در چندین شهرستان دیگر این استان ورود کرده و 28 تسهیلگر تحت پوشش خود قرار داده است.

خدایاری اضافه کرد: در 16 شهرستان استان فارس از طریق طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت که زمینه اشتغالزایی چندهزار نفری به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط آب و هوایی استان فارس بیشتر تمرکز خود را در بحث زنجیره سبز قرار داده‌ایم و البته در حوزه زنجیره آبی هم اقدام به راه‌اندازی استخر در برخی از مناطق کرده‌ایم، ادامه داد: به‌تازگی در شهرستان مرودشت در حوزه زنجیر آبی برای پرورش ماهی کپور، استخرها را احداث و اقدام به پرورش ماهی گرم آبی کرده و در کنار آن نیز اقدام به ارائه آموزش‌های لازم درجهت پرورش ماهی با همکاری شیلات کرده‌ایم.

مجری بنیاد برکت در استان فارس درباره راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک‌مقایس در برخی از شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: پیش از این در برخی از مناطق استان فارس افراد این مناطق برنجکار بودند که در حال حاضر باتوجه به شرایط آب و هوایی این افراد با تغییر الگوی کشت، اقدام به راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک‌مقایس کرده‌اند.

خدایاری یادآور شد: کشاورزان تا پیش از این در برخی مناطق اقدام به کشت گندم می‌کردند که با تغییر الگوی کشت، اقدام به راه‌اندازی نرگس‌سراها کرده و فروش برخی از مردم این مناطق افزایش چشمگیری داشته است.

مجری بنیاد برکت در استان فارس تصریح کرد: در حوزه فرآوری محصولات هم استان فارس اقدامات موثری انجام داده به طوری که پیش از این برخی از کشاورزان اقدام به تولید خرمای درجه دو و سه و دپوی آن می‌کردند اما با ارائه ایده‌های جدید با راه‌اندازی کارگاه‌های فرآوری، تولید خمیر خرما و صادرات آن افزایش پیدا کرده است.

خدایاری توضیح داد: در حوزه صنایع دستی استان فارس در زمینه حصیربافی، گیوه‌بافی، خاتم‌کاری و تهیه لباس‌های محلی، بنیاد برکت اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های زیادی کرده که نتیجه این اقدامات انتخاب شدن دو روستا در استان فارس به‌عنوان روستای ملی بوده است.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...