تعمیر ۲۶ فروند شناور با توان مهندسان پرشیاهرمز

تعمیر ۲۶ فروند شناور با توان مهندسان پرشیاهرمز

تعمیر ۲۶ فروند شناور با توان مهندسان پرشیاهرمز؛ از ابتدای سال تاکنون تعمیرات بالغ‌بر ۲۶ فروند شناور با استفاده از توان مهندسان داخلی پرشیاهرمز در بندرعباس انجام شده است.

به گزارش ، مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از انجام تعمیرات ۲۶ فروند شناور با استفاده از توان مهندسان داخلی در بندرعباس خبر داد و اظهار داشت که این تعمیرات به‌طور عمده شامل تعمیر شفت و پروانه کشتی، تعویض ورق، تعمیر مکانیکی و موتوری کشتی، تأسیسات و لوله‌کشی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به انجام تعمیرات تمامی شناور‌های قابل تعمیر در داخل با استفاده از توان مهندسان داخلی، گفت: از ابتدای سال تاکنون، تعمیرات ۲۶ فروند شناور در پرشیاهرمز انجام شده که بر این اساس، تعمیرات هفت فروند از این شناور‌ها در داک دلفین انجام شده که چهار مورد آن متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مابقی به شرکت‌های بخش خصوصی تعلق دارند، ضمن اینکه دیگر کشتی‌ها نیز با استفاده از سینکرولیفت به پارکینگ تعمیرات منتقل شده‌اند.

وی افزود: بیشتر تعمیرات اساسی کشتی‌ها در یارد این شرکت شامل تعمیرات شفت و پروانه کشتی، تعویض ورق، تعمیر مکانیکی و موتوری کشتی، تأسیسات و لوله کشی، تعمیرات الکترونیک، برق، ابزار دقیق و سندبلاست و رنگ است.

مدیرعامل شرکت پرشیاهرمز خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفیت تعمیرات پرشیاهرمز با دیگر یارد‌های منطقه قابلیت رقابت دارد چرا‌که بر‌اساس استاندارد‌های جهانی و زیر نظارت مؤسسات رده‌بندی بین‌المللی صورت می‌گیرد.

او همچنین تاکید کرد: یارد پرشیاهرمز به‌رغم فضای فعالیت کمی که دارد توانسته با جذب ۹۰۰ نفر نیرو، اشتغال قابل توجهی در منطقه هرمزگان ایجاد کند به نحوی که تبدیل نوبت‌های کاری از تک شفیت به چند شیفت از اقدامات جدید در سال ۱۴۰۲ است.

به گفته این مقام مسئول در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خوشبختانه در حال حاضر به لحاظ زمان‌بندی انجام فرآیند‌های کاری، شرایط نسبت به گذشته بهبود یافته و برای هر شناور، برنامه زمان‌بندی تهیه و در زمان اجرا به‌روزرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مستمر و احیا و اصلاح زیرساخت‌ها و تجهیزات مصرفی، بتوان مشکلات را تا حد امکان کاهش داده و با سرعت بیشتری کار‌ها را پیش ببریم.

مدیرعامل پرشیاهرمز درباره هزینه و کیفیت انجام تعمیرات نیز تصریح کرد: هم‌اکنون چه از نظر هزینه و قیمت و چه از نظر کیفیت خدمات، با یارد‌های منطقه توان رقابت داریم و امیدواریم در آینده در کنار یارد‌های بزرگ دنیا جایگاه ویژه‌ای کسب کنیم.

وی با اشاره به تجهیزات داک شناور دلفین (حوضچه شناور) همچنین سیستم سینکرولیفت (بالابر کشتی) و سه پارکینگ تعمیراتی که در اختیار این شرکت است، اظهار داشت: حوضچه شناور پرشیاهرمز در ابعاد ۲۴۰ در ۴۲ متر، با قابلیت بالابری ۲۸ هزار تُن برای شناور‌های با حداکثر ظرفیت باربری ۸۰ هزار تُن مناسب است. همچنین سینکرولیفت دارای ابعاد ۱۷۰ در ۳۲ متر و با قابلیت بالابری ۱۱ هزار تُن است  که در حال حاضر توان جابجایی ظرفیت تا پنج هزار تُن را دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این مقام مسئول درباره دیگر ویژگی‌های اسکله‌های تعمیراتی در اختیار پرشیاهرمز، گفت: اسکله شماره 69 با طول ۳۴۰ مترمربع مجهز به چرثقیل ۴۰ هزار تُنی است که بال غربی آن در اختیار پرشیاهرمز و بال شرقی آن در اختیار کشتی‌سازی ایزوایکو است. دو اسکه دیگر نیز به طول ۱۷۲ مترمربع خدمات کنارِ اسکله‌ای انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شرکت تعمیرات کشتی پرشیاهرمز همچنین دارای سه خط پارکینگ شناور‌ها است که هر کدام به طول ۲۰۰ مترمربع و مجهز به چرثقیل ۴۰ تُنی هستند.

مدیرعامل شرکت تعمیرات کشتی پرشیاهرمز با اشاره به اینکه در حال حاضر در پرشیاهرمز تعمیرات شناور‌های متوسط و کوچک نیز انجام می‌شود، یادآور شد که ازجمله شناور‌های تعمیری در پرشیاهرمز می‌توان به شناور‌های سوخت‌رسان متعلق به گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که هم‌اکنون در حال خدمات‌دهی به شناور‌های این گروه هستند.  
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...