بانک‌های خصوصی چندهزار خانه خالی دارند؟

بانک‌های خصوصی چندهزار خانه خالی دارند؟

بانک‌های خصوصی چندهزار خانه خالی دارند؟؛ براساس مستندات موجود فقط مالکیت ۱۸۶ واحد مسکونی در اختیار ۱۵ بانک و موسسه اعتباری عضو کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی است.

به گزارش ، دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان این مطلب اظهار داشت: اخیرا برخی رسانه‌ها خبری با عنوان «وجود ۲۰۰ هزار خانه خالی متعلق به بانک‌ها» به نقل از یک مقام مسئول دستگاه اجرایی منتشر کردند که این خبر به هیچ وجه واقعی نیست.

محمدرضا جمشیدی اظهار داشت: در این خصوص به درخواست بانک‌ها و موسسات اعتباری نامه‌ای از سوی بانک مرکزی تنظیم و برای این دستگاه اجرایی ارسال شد تا مستندات مربوط به آمار خانه‌های خالی بانک‌های عامل را به تفکیک تعداد، نوع و موقعیت جغرافیایی اعلام کنند.

وی تاکید کرد: به‌رغم گذشت چند ماه تاکنون توفیقی در وصول پاسخ به مکاتبات متعدد صورت گرفته در این خصوص حاصل نشده و طبق بررسی‌های انجام شده و همچنین مستندات موجود فقط مالکیت ۱۸۶ واحد مسکونی در اختیار ۱۵ بانک و موسسه اعتباری خصوصی عضو این کانون قرار دارد.

بنابر اعلام روابط عمومی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، جمشیدی تصریح کرد: براساس گزارش‌های واصله تعدادی از این واحدها جهت اقامت رؤسای شعب در شهرستان‌ها است و تعداد اندکی نیز برای استقرار موقت ماموران اعزامی از مرکز به شهرهای ذی‌ربط در طبقه فوقانی این شعب قرار دارند.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸۶ واحد مسکونی به لحاظ وثیقه بودن مطالبات بانک‌ها با آرای مراجع قضایی به تملیک بانک‌ها درآمده و حسب مقررات بانک مرکزی به‌تدریج آماده فروش از طریق مزایده می‌شوند که شاهد انتشار آگهی فروش آنها در جراید کثیرالانتشار هستیم.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...